شهردار منطقه ۱۲ تهران خبرداد؛

ایجاد درنگ‌گاه گامی در مسیر ایجاد تعلق خاطر شهروندان به پایتخت

سعادتی گفت: در خیابان‌های پامنار، بهارستان مانند خیابان ۱۵ خرداد درنگ‌گاه ایجاد می‌شود.

علی محمد سعادتی شهردار منطقه ۱۲ تهران در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره آخرین جزئیات ایجاد درنگ‌گاه در قلب پایتخت (منطقه ۱۲) با تأکید بر این نکته که یکی از مفاهیم معماری و شهرسازی کهن ما توجه به فضا‌های عمومی و شهرسازی است، گفت: ایجاد فضا‌های عمومی و همگانی زمینه آشتی شهروندان با شهر را فراهم و تعلق خاطر آن‌ها را به پایتخت بیشتر می‌کند.

شهردار منطقه ۱۲ تهران تصریح کرد: در فضا‌های عمومی مردم می‌توانند تعاملات قوی‌تری با یکدیگر داشته باشند و ما در مدیریت شهری برای افزایش تعاملات شهروندان با یکدیگر و ایجاد حس تعلق شهروندان به محل زندگی خود مکان‌هایی را به عنوان درنگ‌گاه ایجاد می‌کنیم.

سعادتی در پاسخ به این سوال که درنگ‌گاه‌ها در کدام معابر منطقه ۱۲ (قلب تهران) ایجاد می‌شود، بیان کرد: هر اندازه که بتوانیم حمل و نقل عمومی را در پایتخت گسترش دهیم اهمیت درنگ‌گاه‌ها در بین شهروندان افزایش پیدا می‌کند.


بیشتر بخوانید: لزوم تعیین شاخص‌های پیشگیری از خشونت علیه زنان در طراحی فضاهای عمومی 


او افزود: ما در بازار تهران راسته خیابان ۱۵ خرداد درنگ‌گاه ایجاد کردیم و در حال حاضر کیفیت مطلوب‌تری را درمعبر (خیابان ۱۵ خرداد) داریم و از دیگر اقدام های مدیریت شهری می توانیم به  خیابان ۳۰ تیر را داریم که کارکرد اجتماعی دارد اشاره کنم.

شهردار منطقه ۱۲ تهران تصریح کرد: خیابان پامنار، بهارستان و لاله‌زار نیز از جمله معابری است که برای ایجاد درنگ‌گاه مورد توجه مدیریت شهری قرار دارد و ما در مدیریت شهری تلاش می‌کنیم تا با استفاده از تمام ظرفیت‌ها امکان استفاده تمام شهروندان از ظرفیت‌های موجود را فراهم کنیم و توجه به این شعار هدف کلیدی ما در مدیریت شهری است.

شهردار منطقه ۱۲ با تأکید بر این نکته که باید زمینه حضور افراد کم‌توان و ناتوان باید در تمامی معابر پایتخت فراهم شود، ادامه داد: در پروژه‌های قدیمی منطقه که به نیاز معلولان و افراد کم‌توان توجه نشده بهسازی محیطی انجام می‌شود و مردم می‌توانند با استفاده از سامانه ۱۳۷ و روابط عمومی شهرداری‌های مناطق، معابر و اماکنی که نیاز به بهسازی و مناسب‌سازی دارد را به مدیریت شهری معرفی کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار