افزایش اقدامات حفاظتی محیط زیست در شهرستان مشگین شهر

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان اردبیل از افزایش اقدامات حفاظتی محیط زیست در شهرستان مشگین شهر خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، سعید شهند، مدیر کل حفاظت محیط زیست استان اردبیل در بازدید از منطقه شکار ممنوع انزان مشگین شهر، و بررسی وضعیت زیستگاه‌ها و پاسگاه‌های محیط بانی از افزایش اقدامات حفاظتی محیط زیست در شهرستان مشگین شهر خبر داد.

او افزود: منطقه شکار ممنوع انزان مشگین شهر زیستگاه گونه‌های جانوری مهم و حمایت شده، چون خرس قهوه‌ای و پرندگان شکاری می‌باشد و دارای قابلیت‌های ویژه اکولو‍ژیکی و رویشگاه غنی جنگلی بوده که از سوی اداره حفاظت محیط زیست شهرستان مشگین شهر شناسایی و از سال ۹۲ به وسعت ۴۲ هزار هکتار به عنوان منطقه شکار ممنوع با تلاش‌های محیط بانان منطقه حفاظت می‌شود.

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان اردبیل گفت: طبق قوانین و مقررات محیط زیست هرگونه تیراندازی و شکار گونه‌های جانوری در منطقه یادشده غیرقانونی و جرم تلقی می‌شود.

شهند هدف از اعلام ممنوعیت شکار در منطقه را حفاظت بیشتر از تنوع زیستی ارزشمند منطقه انزان و جلوگیری از شکار بی رویه و افزایش نسل گونه‌های جانوری دانست.

او اظهار داشت: در این راستا اداره حفاظت محیط زیست شهرستان مشگین شهر اقدامات حفاظتی خود را در منطقه یاد شده در جهت حفاظت بیشتر از منطقه و موفقیت در حفاظت از اندوخته‌های زیستی افزایش داده و در این راه نیازمند مشارکت ساکنین منطقه هستیم.

منطقه شکار ممنوع انزان در قسمت جنوب غربی مشگین شهر از ارتفاعات متصل به اثر طبیعی ملی سبلان محسوب می‌شود.

انتهای پیام/ح

۴۲ هزار هکتار به عنوان منطقه شکار ممنوع در مشگین شهر حفاظت می‌شود

برچسب ها: محیط زیست ، حیات وحش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار