نماینده سابق مجلس شورای اسلامی مطرح کرد؛

شهدا الگویی مناسب برای نسل جدید جوان هستند

زاکانی گفت: برخی افراد همیشه خود را مهمان انقلاب دانسته و سر سفره انقلاب ارتزاق می‌کنند و پاسخگوی کسی نیستند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم، علیرضا زاکانی نماینده سابق مجلس شورای اسلامی در یادواره شهدای مسجد جامع قم که شامگاه جمعه در این مسجد برگزار شد، ضمن گرامیداشت یاد و فرهنگ شهدا گفت: زمانی که ما ناظر به شهدا صحبت می‌کنیم گریه می‌کنیم تا یاد شهدا را نگه داریم، اما فراتر از آن شهدا را ملاک قرار داده تا در زمان خود مرد و نامرد را به قول شهید چمران تشخیص دهیم.

او شهدا را بهترین الگو برای نسل جوان برشمرد و ابراز کرد: شهدا یادگارانی بوده که می‌توان به آنان تکیه کرد و الگویی مناسب برای نسل جدید جوان و نوجوان هستند.

نماینده سابق مجلس شورای اسلامی با اشاره به آیاتی از سوره آل‌عمران عنوان کرد: با تأکید بر آیات قرآن کریم، قطعاً شهدا زنده بوده و نزد خدا روزی می‌خورند و ما از آن‌ها کمک می‌گیریم.

او با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب شهدا را جلوه اقتدار جمهوری اسلامی می‌دانند، اضافه کرد: در عصر و زمان کنونی دو سؤال برای ما مطرح است، نخست اینکه تا کی باید پای انقلاب بایستیم؟ و دوم اینکه آیا ما دِین خود را نسبت به انقلاب ادا کرده‌ایم؟.

زاکانی با بیان خاطراتی به این سؤالات پاسخ داد و گفت: ما مثل شهدا باید تا پای جان پای انقلاب بیاستیم، در بین شهدا و فرهنگ شهدا شأن و جایگاه مهم نبوده بلکه هدف مهم است که بار انقلاب برداشته شود.

او ادامه داد: منطق شهدا این بوده که فدای انقلاب شوند و این منطق فراموش‌شده ماست، مهم این است که جبهه انقلاب پیروز شود و رهبر و مردم انقلاب سرافراز شوند.

نماینده سابق مجلس شورای اسلامی با انتقاد از برخی مسئولان افزود: مشکل امروز ما این بوده که مسئولان نسبت خود را با مردم و رهبری مشخص نمی‌کنند و به قول رهبر معظم انقلاب اگر فرهنگ بسیج در کشور طنین‌انداز شود طمع دشمنان از کشور برداشته می‌شود.

او با بیان اینکه شهدا همه‌چیز خود را فدا کردند تا دِین خود را به انقلاب ادا کنند، خاطرنشان کرد: برخی افراد همیشه خود را مهمان انقلاب دانسته و سر سفره انقلاب ارتزاق می‌کنند و پاسخگوی کسی نیستند، اما شهدا تابلویی زیبا از الگو‌های مناسب هستند و پشتیبان صادق برای انقلاب هستند.

زاکانی خلاصه پاسخ سؤال خود را این‌گونه بیان کرد: شهدا همه وجود خود را خرج انقلاب کردند و هیچ‌چیزی را برای خود نخواستند و ما زمانی که جان خود را برای انقلاب اسلامی نثار کنیم به انقلاب ادای دین می‌کنیم.

او با تأکید بر اینکه این مراسمات قدر و منزلت بالایی دارد، عنوان کرد: ما باید با همه وجود برای جهش‌های انقلاب، فرهنگ جهاد و شهادت را در همه آحاد کشور مستقر کنیم و کشور ما الگویی برای جهان شده و مقدمات ظهور فراهم می‌شود.

انتهای پیام/الف

انتقاد زاکانی از برخی مسئولان؛ از سفره انقلاب ارتزاق می‌کنید، اما پاسخگو نیستید

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.