استاندار قم مطرح کرد؛

معضل کمبود فضا‌های آموزشی در قم رفع شود

سرمست با بیان اینکه سرانه آموزشی استان از عقب ماندگی مزمن رنج می‌بَرد و این معضل غیر قابل کتمان نیست، گفت: راهکار‌های خارج شدن از این وضعیت و رسیدن به میانگین کشوری را باید احصا کنیم.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم، بهرام سرمست استاندار قم روز شنبه درجلسه شورای برنامه ریزی و توسعه قم در تالار امام جواد (ع) استانداری گفت: برای تحقق این هدف برخی از مسائل در داخل استان قابل مدیریت است.

او اهمیت حمایت‌های نمایندگان قم در مجلس شورای اسلامی را مورد توجه قرار داد، و بیان داشت: باید در بودجه استان به مساله فروش زمین‌های تجاری و خرید فضا‌های آموزشی دربافت فرسوده و مناطقی که کمبود‌هایی وجود دارد، توجه شود.

میانگین سرانه فضای آموزشی به ازای هر دانش آموز درکشور ۵.۲ متر مربع و در قم ۴.۲ مترمربع می‌باشد.

او بیان داشت: فضا‌های آموزشی قم از نظر کمی دارای مشکل جدی می‌باشد، لذا استفاده از ظرفیت خیران مدرسه ساز ضروری است، چون در مقایسه با میانگین کشوری فعالیت خوبی داشتند و این پتانسیل را نیز با اختصاص زمین می‌توانیم فعالتر کنیم.

استاندار با تاکید بر استفاده از ظرفیت اوراق تسویه خزانه برای این موضوع گفت: معاون عمرانی استانداری این مساله را پیگیری و نمایندگان نیز حمایت کنند تا بتوانیم سازمان‌ها و دستگاه‌های نظارتی را با این موضوع همراه کنیم.

سرمست ادامه داد: به منظور توجیه این مساله در فرصت باقی مانده یک جلسه مشترکی را برگزار و دستگاه‌های اجرایی نیز مقداری ریسک کنند، چرا که شرایط واقعا اضطراری و نیاز است که این بحث‌ها‌ای آموزشی را دنبال نمایند.

استاندار قم با اشاره به وجود ۴۰ هزار دانش آموز اتباع در این استان گفت: برای جبران کمبود فضا‌های آموزشی قم باید از ظرفیت کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل متحد نیز استفاده شود، و در این زمینه هم نمایندگان استان کمک کنند و مکاتبه‌ای صورت گیرد، و در سطح ملی این بحث را دنبال کنیم.

او همچنین شاخص‌های آموزشی این استان را به لحاظ کیفی مطلوب توصیف کرد و افزود: این نشان دهنده آن است که درشرایط کمبود فضا‌های آموزشی، از نظر کسب رتبه‌های مختلف بویژه درکنکور سراسری با موفقیت‌های خوبی مواجه بودیم که این قابل تقدیر است.

جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه قم با حضور مدیران و کارشناسان دستگاه‌های اجرایی قم برگزار طی آن ۲۵ طرح اشتغال روستایی در یک افق ۱۰ ساله برای بخش سلفچگان قم با اعتباری بالغ بر ۸۰۰ میلیارد ریال تصویب شد.

انتهای پیام/الف

راهکار‌های رفع معضل کمبود فضا‌های آموزشی قم احصا شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.