مدیرکل آموزش و پروش استان قم مطرح کرد؛

مشکل جدی کمبود فضای آموزشی منطقه پردیسان قم

شیخ‌الاسلام گفت: در منطقه پردیسان قم با مشکل جدی کمبود فضای آموزشی مواجه هستیم، در هر هزاره این منطقه سه مدرسه نیاز است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم، حمیدرضا شیخ‌الاسلام مدیرکل آموزش و پروش استان قم ظهر امروز در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان که در سالن جلسات امام جواد (ع) استانداری برگزار شد، با بیان اینکه در بسیاری از استان‌ها مدارس ساخته‌شده، اما به علت نبود دانش‌آموز این مدارس افتتاح نشده‌اند، گفت: در سال ۹۲، آمار جمعیت دانش‌آموزی استان بین ۲۰۲ تا ۲۰۵ هزار دانش‌آموز بوده و در حال حاضر ۲۶۵ هزار نفر جمعیت دانش‌آموزی استان است، در این سال بالاترین رشد آمار جمعیت دانش‌آموزی که حدود ۱۰ هزار نفر بوده را داشته‌ایم.

مدیرکل آموزش و پروش استان قم با بیان اینکه برآوردمان تا سال ۱۴۰۳ به‌صورت میانگین افزایش دوازده هزار نفر دانش‌آموزی است، افزود: در دوره ابتدایی ۸۷ درصد مدارس استان دو نوبته هستند.

او با اشاره به کمبود فضای آموزشی در کشور گفت: در این زمینه رتبه ۳۲ کشوری را داشتیم، اما امروز این رتبه با وجود افزایش تعداد دانش‌آموز در مدارس، به رتبه ۲۶ رسیده است.

شیخ‌الاسلام با بیان اینکه تراکم دانش‌آموزی در دوره ابتدایی ۹/۳۱، متوسط اول نزدیک به ۳۰ و در دوره متوسطه دوم ۲۸ است، ادامه داد: در سال ۹۲، رتبه کنکور در سطح کشور ۱۱ بود و امروز این رتبه به ۵ رسیده است.

مدیرکل آموزش و پروش استان قم با اشاره به اینکه در سه سال متوالی رتبه نخست زبان را دانش آموزان قمی از آن خودکرده‌اند، افزود: دانش آموزان قمی در خرداد ۹۸، رتبه پنجم را در دروس نهایی از آن خود کردند.

او با تأکید بر اختصاص زمین‌هایی با کاربری آموزشی به آموزش‌وپرورش استان گفت: تا قبل از سال ۹۵، این زمین‌ها به‌شرط تملک در اختیار آموزش‌وپرورش قرار می‌گرفت و احداث این زمین‌ها با کمک خیرین و یا با اعتبارات استانی انجام می‌شد، اما از سال ۹۵ به این‌طرف، این رویه تغییر کرد.

شیخ‌الاسلام با بیان اینکه به خاطر وجود خیرین در جذب اعتبارات رتبه خوبی در سطح کشور داریم، افزود: در برخی از مناطق استان نسبت به کمبود فضای آموزشی احساس خطر می‌کنم، در برخی مناطق همچون روبروی بوستان علوی و شهرک انسجام با کمبود جدی فضای آموزشی مواجه هستیم، در شعاع ۵ هزار متری روبروی بوستان علوی حتی یک مدرسه نداریم.

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان قم ابراز کرد: در حال حاضر کاربری‌های آموزشی در دست اشخاص است، درگذشته این‌طور نبوده و در اختیار خود شهرداری قرار می‌گرفت و شهرداری زمین در اختیار آموزش‌وپرورش قرار می‌داد.

او در اختیار نداشتن زمین آموزشی به دلیل تفکیک نشدن این زمین را موردتوجه قرار داد و گفت: در منطقه پردیسان قم با مشکل جدی کمبود فضای آموزشی مواجه هستیم، در هر هزاره این منطقه سه مدرسه نیاز است

انتهای پیام/الف

منطقه پردیسان قم با مشکل جدی کمبود فضای آموزشی مواجه است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.