خبر خوش بنزینی رئیس سازمان بهزیستی برای معلولان/ غربالگری ژنتیکی رایگان برای خانواده‌های دارای افراد معلول

قبادی دانا آخرین برنامه‌های سازمان بهزیستی کل کشور برای معلولان را تشریح کرد.

بخبر خوش بنزینی رئیس سازمان بهزیستی برای معلولان/ غربالگری ژنتیکی رایگان برای خانواده‌های دارای افراد معلوله گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، وحید قبادی دانا رئیس سازمان بهزیستی کشور در همایش روز جهانی و هفته معلولان با اشاره به نگرانی‌های خانواده‌های معلولان گفت: نگرانی در این خانواده‌ها وجود دارد که آیا فرزند بعدی آن‌ها نیز دارای معلولیت است یا خیر؟ و برای بررسی این مسئله غربالگری ژنتیکی خانواده‌های با افراد دارای معلولیت را در نظر گرفته‌ایم.

رئیس سازمان بهزیستی کشور ادامه داد: این غربالگری ژنتیکی به صورت رایگان در ۴ سال آینده برای یک میلیارد و ۵۰۰ خانوار دارای معلولیت انجام می‌شود.

قبادی دانا با اشاره به قانون حمایت از افراد دارای معلولیت گفت:روز چهارشنبه اولین اعتبار تخصیص پیدا کرد و کمتر از نیم ساعت پس از تخصیص اعتبار برای توزیع آن در استان‌ها اقدام شد.

او با اشاره به ماده ۷ این قانون در خصوص پرستاری افراد دارای معلولیت از ضایعه نخاعی گفت: این مبلغ با افزایش ۲ برابری از ۲۰۰ هزار تومان به مبلغ ۵۵۴ هزار تومان رسیده است.

قبادی دانا ادامه داد: برای اجرای ماده ۲۷ این قانون، هر فردی که دارای معلولیت شدید و خیلی شدید و نیازمند شغل است باید حداقل حقوق به وی پرداخت شود و برای اجرای این بند در سال ۹۸ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز داشتیم که بیش از سه برابر کل سازمان بهزیستی است.

رئیس سازمان بهزیستی کشور تصریح کرد: با تخصیص این اعتبار هر سه ماه یک هزار و ۴۸۰ هزار تومان علاوه بر مسمتری دریافت می‌کنند.

رئیس سازمان بهزیستی با اشاره به موافقت سازمان برنامه و بودجه برای تخصیص اعتبار به منظور پرداخت یارانه مراکز نگهداری شبانه روزی اظهار داشت: از امروز مراحل پرداخت آن آغاز شده است.

او با اشاره به اینکه در سال ۹۷ برای نگهداری هر فرد در این مراکز ۶۴۰ هزار تومان از طرف دولت پرداخت می‌شود و مبلغی که چند ماه به ۷۷۰ هزار تومان افزایش یافت تا اینکه در آبان ماه به ۹۲۰ هزار تومان رسید، گفت: هزار معلول مجهول‌الهویه و دارای والدین غیرموثر در این مراکز نگهداری می‌شوند و یک میلیون و ۱۰۰ هزار تومان یارانه دریافت خواهند کرد.

قبادی دانا با تاکید بر اینکه هدف این سازمان مستمری دادن نیست بلکه به دنبال توانمندسازی معلولان است، بیان کرد: هدف ما این است که یک زندگی کامل همراه با دیگر افراد جامعه و در خانواده برای این افراد فراهم کنیم.

او افزود: تمام ادارات بهزیستی سراسر کشور موظف به مناسب‌سازی فضا‌های اداری خود شده‌اند.

رئیس سازمان بهزیستی با اشاره به رایزنی‌های صورت گرفته در زمینه اختصاص سهمیه بنزین به معلولان گفت: در این هفته خبر‌های خوشی در این زمینه خواهیم داشت.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
معلول بنده خدا
۱۲:۵۷ ۱۲ آذر ۱۳۹۸
سلام به جناب قبادی و کلیه همکاران محترمشون که صادقانه به مامعلولین خدمت میکنن خدا خیرتون بده .من درروستایی در شهرستان بروجرد زندگی میکنم معلولیت شدید حرکتی دارم بدون بستن بریس پنج کیلویی قادر به حرکت نیستم ومسافتهای کم را هم با ماشین می روم همه معلولین اینگونه هستن از شما وهمکاراتون که بدنبال سهمیه سوخت برای معلولین هستید کمال تشکر داریم خدا خیرتون بده .خواهش میکنم ماقشر ضعیف فراموش نکنید .خداخیرتون بده
آخرین اخبار