اعتراض‌ها به پولانسکی ادامه دارد/ کارگردان منفور در زادگاهش

سخرانی رومن پولانسکی در کشور خودش به دلیل اعتراض کارمندان و دانشجو‌ها لغو شد.

به گزارش حوزه سینما  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از ورایتی، قرار بود رومن پولانسکی در کشور زادگاهش (لهستان) در دانشگاهی که تحصیل کرده جایزه‌ای دریافت کند و فیلم جدیدش به نام «یک افسر و یک جاسوس» را نمایش دهد که به دلیل اعتراض‌ها لغو شد.

روز شنبه پس از اعتراض دانشجو‌ها و کارمندان در دانشگاهی که پولانسکی خودش در آن تحصیل کرده بود و به راه انداختن درخواست نامه آنلاین بر علیه حضور او،سخنرانی لغو شد.

در این نامه با اشاره به اینکه این فیلمساز چندین بار به مواردی مشابه متهم شده آمده است که: مثل هر موسسه آموزشی دیگر مدرسه فیلم ما باید جایی باشد که خشونت‌های جنسی محکوم شوند.

پولانسکی یکی از اتهامات خود را در کالیفرنیا قبول کرده بود، اما قبل از آنکه متهم شود در سال ۱۹۷۸ از آمریکا گریخت.

او در سال ۱۹۵۹ از مدرسه فیلمسازی لودز فارغ التحصیل شده بود و دکترای افتخاری این موسسه را دریافت کرد. اما مخالفان با حضور او در این محل، متعهد شده بودند که هرکاری از دستشان بر می‌آید برای جلوگیری از ورود او انجام خواهند داد. گروه کوچکی از معترضان با بنر‌هایی که روی آن‌ها نوشته شده یود «او یک متجاوز است، نه یک ستاره» با گروهی دیگر وارد مجادله شده بودند که پلیس به این درگیری خاتمه داد.

رئیس این دانشگاه از تصمیم برای دعوت پولانسکی و ستایش این فیلمساز دفاع کرد. او می‌گوید: پولانسکی یک هنرمند بزرگ در سینماست، و برجسته‌ترین کسی که از اینجا فارغ التحصیل شده است. دستاورد‌های او و نقش این دانشگاه در شکل گیری راه پولانسکی سنگ بنای جایگاه ما در عرصه بین المللی است.

گفتنی است پیش از این هم اکران فیلم جدید او که در جشنواره فیلم ونیز جایزه هیئت داوران را دریافت کرده بود، در پاریس به دلیل  اعتراض فعالان حقوق زن در فرانسه متوقف و دچار اختلال شده بود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار