فرماندارقم مطرح کرد؛

آغاز ثبت نام داوطلبان انتخابات نمایندگان مجلس

حیدری گفت: فرآیند اجرایی انتخابات درقم با صدور دستور ثبت نام از داوطلبان انتخابات میان دوره‌ای مجلس خبرگان رهبری رسما کلید خورد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم، مرتضی حیدری فرماندار قم درنشست خبری ستاد انتخابات استان قم، گفت: بر اساس پیش بینی‌ها تعداد صندوق‌های رای استان نیز نسبت به دوره‌های قبل به دلیل رشد جمعیت استان، ۱۰ درصد رشد خواهد داشت که این موضوع پس از تشکیل جلسات لازم اعلام نهایی می‌شود.

رئیس هیات اجرایی انتخابات قم ادامه داد: امروز فرآیند اجرایی انتخابات درقم با صدور دستور ثبت نام از داوطلبان انتخابات میان دوره‌ای مجلس خبرگان رهبری رسما کلید خورد.

حیدری گفت: داوطلبان شرکت درمجلس خبرگان رهبری از پانزدهم تا بیست و یکم آذرماه می‌توانند برای ثبت نام مراجعه کنند.

او ادامه داد: فرآیند ثبت نام داوطلبان مجلس شورای اسلامی نیز از دهم تا شانزدهم آذرماه انجام خواهد شد.

رئیس هیات اجرایی انتخابات قم تاکید کرد: وضعیت داوطلبان شرکت در انتخابات بعد از تعیین صلاحیتشان اعلام خواهد شد.

او گفت: بر اساس پیش بینی‌های صورت گرفته انتخابات در قم در ۷۰۰ شعبه برگزار می‌شود.

فرماندارقم گفت: این دوره از انتخابات حساس است و همه باید برای حضور و مشارکت حداکثری مردم تلاش کنند، انقلاب همه چیز خود را از مردم گرفته است، هنوز هم با اتکا به مردم پیش می‌رود.

او بیان کرد: امید است با انتخاب نمایندگانی کارآمد در مجلس شورای اسلامی بسیاری از مشکلات کشور حل شود.

او ادامه داد: از اصحاب رسانه استان می‌خواهیم مستقیم اخبار را از مجریان انتخابات بگیرند و از ابتدای کار کمک کنند که فضای قم اخلاق مدار و توام با معنویت در عرصه انتخابات باشد.

حیدری گفت: باید با ترویج اخلاق پسندیده از قم فضای آرمانی در موضوع انتخابات ارائه دهیم.

او بیان کرد: بخش ستاد انتخابات استان در پایگاه اطلاع رسانی استانداری قم ایجاد شده است و همه اخبار از این طریق اعلام خواهد شد، همچنین روابط عمومی فرمانداری اخبار را به اطلاع اصحاب رسانه استان می‌رساند.

او در بخش دیگری از سخنان خود به هماهنگی فرمانداری قم با اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان برای حل مشکلات مردم در بخش اعتراض به دریافت یارانه بنزین اشاره کرد و گفت: با تلاش‌های صورت گرفته، تعداد مراجعه مردم در این زمینه در حال کاهش است.

فعالیت ۴۸ حزب در استان قم

مدیرکل سیاسی استانداری قم نیز در این جلسه گفت: اکنون در قم ۴۸ حزب شعبه دار و ۳۰ حزب دارای دفتر فرعی در قم فعال است.

مرتضی بابایی گفت: احزابی که می‌خواهند گروهی و در قالب جبهه فعالیت کنند باید اسامی اعضای خود را به کمیسیون ماده ۱۰ احزاب اطلاع دهند تا فعالیت آنان قانونی باشد.

انتخابات میان دوره‌ای پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری و یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی، اسفندماه سال جاری برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/الف

۶۰ درصد مردم قم شرایط شرکت در انتخابات را خواهند داشت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.