معاون سیاسی امنیتی استاندار قم مطرح کرد؛

اعلام آمادگی برگزاری انتخابات الکترونیکی در قم

سلیمان پور گفت: قم بستر‌ها و زیرساخت‌های برگزاری انتخابات الکترونیکی را دارد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم، بیژن سلیمان پور معاون سیاسی امنیتی استاندار قم در نشست خبری که در تالار امام جواد (ع) استانداری برگزار شد، با اشاره به اهمیت انتخابات گفت: انقلاب اسلامی ایران در سال ۱۳۵۷ به پیروزی رسید و نخستین موضوعی که مورد توجه قرار گرفت، منشور قانون اساسی جمهوری اسلامی بود که با استفاده از دکترین سیاسی تدوین شد.

او  تصریح کرد: در قانون اساسی به خدمت به مردم بسیار توجه شده و چیزی به جز خدمت به مردم و حقوق مقابل حکومت، مردم و تبلور یک حکمرانی خوب نمی‌بینیم که این نشان می‌دهد قانون اساسی یکی از قوانین مترقی جهان است.

معاون سیاسی امنیتی استاندار قم بیان کرد: در قانون تصریح شده در جا‌هایی که نیاز به همه پرسی باشد مراجعه می‌شود.

او افزود: نهضت امام خمینی (ره) از خرداد ۴۲ تا بهمن ۵۷ رسید تا حکومت جمهوری اسلامی ایران تشکیل شود و امام خمینی (ره) به ما یاد داد در کنار مشروعیت دینی، اساس مشروعیت نظام مردم هستند.

سلیمان‌پور ادامه داد: از بدو انقلاب تقریبا هرسال یک انتخابات داشتیم و همیشه حتی در طول جنگ نیز انتخابات برگزار شد.

او با بیان اینکه انتخابات پیش رو در شرایط حساسی برگزار می‌شود، تصریح کرد: امروز آمریکا برای ضربه زدن وارد میدان شده و با تحریم سعی در کاهش میزان مشارکت مردم دارد.

معاون سیاسی امنیتی استانداری قم، با تاکید براینکه انتخابات دشواری پیش رو داریم، گفت: باید رسانه‌ها با مسؤولان همگام شوند تا بتوانیم مردم را برای حضور در پای صندوق‌های رای تشویق کنیم.

او با تاکید براینکه رسانه‌ها باید خارج از تفکرات و سلایق سیاسی مردم را برای حضور در انتخابات تشویق کنند، گفت: حضور پررنگ مردم در انتخابات این مسئله را به گوش جهان می‌رساند که مردم در هر شرایطی حامی نظام هستند.

سلیمان‌پور ادامه داد: ما در تلاش هستیم که افرادی با گرایشات مختلف سیاسی و حزبی در این انتخابات حضور پیدا کنند و یکی از آرمان‌های انقلاب فراهم کردن فضای رقابتی برای همه سلایق است.

او با بیان اینکه ما معتقدیم در ۴ دهه گذشته نیرو‌های متعهدی تربیت شدند، گفت: ورود همه سلایق و احزاب سیاسی موجب می‌شود که فضای رقابتی بالا برود و مردم نیز با درک بالا می‌توانند انتخاب شایسته‌ای داشته باشند.

معاون سیاسی امنیتی استاندار قم ادامه داد: افرادی که در چهارچوب انتخابات شرکت می‌کنند باید با عمل به مر قانون پا به میدان بگذارند.

او با بیان اینکه انتخاب کنندگان مردم هستند، گفت: باید حقوق مردم حفظ شود و در بحث امنیت انتخابات شرایط را به گونه‌ای فراهم کنیم تا انتخاباتی سالم و با امنیت کامل برگزار کنیم.

سلیمان پور ادامه داد: قم باید اسوه و الگوی اخلاق در انتخابات باشد و مشکلات ناشی از عبور از چارچوب قانون و شرع نباید در قم رخ بدهد.

او با تاکید براینکه باید انتخاباتی را موافق با عزت و اقتدار نظام با تکیه بر صیانت از رای مردم برگزار کنیم، عنوان کرد: ما در جایگاهی نیستیم که برای مردم تعیین کنیم چه کسانی را انتخاب کنند و باید خودشان تشخیص دهند به چه کسانی رای دهند.

معاون سیاسی امنیتی استاندار قم با اشاره به شعار انتخابات امسال گفت: گام دوم انقلاب، قانونمندی، بیطرفی و انسجام ملی است که سعی داریم بر همین شعار پایبند باشیم.

او افزود: از اردیبهشت ماه سال جاری روند اجرایی انتخابات آغاز شده و در دوماه اخیر جلسات متعددی نیز در این راستا برگزار شده و در حال حاضر قم آماده برگزاری انتخابات خوب و شایسته است.

سلیمان‌پور اضافه کرد: ریاست ستاد انتخابات شهرستان با فرماندار است و این ستاد فعالیت شبانه روزی خود را آغاز کرده و مراحل اداری آن نیز در حال انجام است و اعلام شده به وزارت کشور که قم بستر‌ها و زیرساخت‌های برگزاری انتخابات الکترونیکی را دارد.

او بیان کرد: تبلیغات زود هنگام رصد شده و ستاد پیشگیری از جرایم به ریاست رئیس کل دادگستری تشکیل شده و مراقب هستیم رفتاری ضد انتخاباتی از سوی هیچ یک از نامزد‌ها رخ ندهد.

او افزود: از امروز وارد فضای انتخابات نخستین میان دوره‌ای انتخابات مجلس خبرگان رهبری شدیم و از فردا نیز کار ثبت نام کاندید‌های مجلس شورای اسلامی آغاز می‌شود.

انتهای پیام/الف

استان قم آماده برگزاری انتخابات الکترونیکی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.