صیادان در انتظار تخصیص سهمیه بنزین

سهمیه بندی و افزایش نرخ بنزین یکی از دغدغه‌هایی است که این روز‌ها صیادان هرمزگانی را نگران کرده است.

صیادان در انتظار تخصیص سهمیه بنزینبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از هرمزگان، سهمیه بندی و افزایش نرخ بنزین یکی از دغدغه‌هایی است که این روز‌ها صیادان هرمزگانی را نگران کرده است.

استان هرمزگان بیش از ۴ هزار و ۵۰۰ فرورند شناور صیادی دارد که سوخت حدود دو سوم آن‌ها بنزین است و با گذشت بیش از دوهفته از سهمیه بندی بنزین هنوز برای شناور‌های صیادی سهمیه‌ای در نظر گرفته نشده است و تهیه سوخت آزاد هزینه‌های بالایی به صیادان تحمیل کرده است.

مدیرعامل اتحادیه شناور‌های صیادی هرمزگان در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از هرمزگان،گفت: صیادان یکی از اقشار زحمت کش در استان هستند و اکنون بیش از ۳ هزار شناور صیادی بنزینی در آب‌های استان فعال است که با توجه به  مصرف بالای بنزین برای آن‌ها سهمیه‌ای درنظر گرفته نشده است.

اسحاق تندرو افزود: این شناور‌ها روزانه حدود ۷۰ لیتر مصرف می‌کنند و خرید سوخت به نرخ ۳ هزار تومان سبب نارضایتی صیادان هرمزگانی از اوضاع معیشتشان شده است.

او در پاسخ به این سوال که آیا تا کنون اقدامی برای عرضه سوخت به نرخ هزار و ۵۰۰ تومان برای صیادان  شده است ،گفت: از همان روز‌های ابتدای سهمیه بندی بنزین درخواست خود مبنی بر لزوم اختصاص سهمیه بنزین ۱۵۰۰ تومانی را به استانداری اعلام کرده‌ایم و این مسئله از سوی استانداری نیز به وزارت کشور اعلام شده است و امیدواریم هر چه سریع‌تر سهمیه سوخت متناسب با نیاز روزانه به صیادان تخصیص داده شود.

او گفت: از زمان افزایش نرخ سوخت قیمت آبزیان حدود ۴۰ درصد افزایش یافته است که البته دلیل اصلی این افزایش نرخ واسطه‌ها هستند و صیادان ماهی را با نرخ مصوب و همانند قبل از افزایش قیمت سوخت به دلالان می‌فروشند و دراین میان سفره مردم از آبزیان خالی‌تر می‌شود که باید به این وضعیت رسیدگی ویژه شود.

اسحاق تندرو با بیان اینکه افزایش نرخ بنزین در میزان فعالیت و اشتغال صیادان تاثیر بسزایی دارد افزود: از مسئولان تقاضا دارم هر چه سریع‌تر در تخصیص سهمیه بنزین برای این بخش اقدام کنند.

استان هرمزگان با داشتن بیش از ۳۰ هزار صیاد و بیش از ۲۴۰ هزار تن صید یکی از مهم‌ترین استان‌های شیلاتی ایران است.

انتهای پیام/ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
-
ahmad
۱۰:۲۱ ۱۱ آذر ۱۳۹۸
باید روحانی استیضاح شود
Iran (Islamic Republic of)
Vahid
۱۰:۰۳ ۱۱ آذر ۱۳۹۸
همین مشکل هم در سیستان و بلوچستان (مکران) وجود داره قایق های زیادی اینجا صیادی میکنند که اکثرا قایق های کوچک تک سیلندر هیچ سوختی دریافت نمیکنند و از بازار آزاد تهیه میکنند لطفا پیگیر این مسئله هم باشید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۰ ۱۱ آذر ۱۳۹۸
بلوچستان اگه جز ایران بود ، اینترنت بهش تعلق میگرفت ، شما دنبال بنزین میگردی ؟