اعتراضات در هنگ‌کنگ از سر گرفته شد

یک هفته پس از برگزاری انتخابات محلی در هنگ‌کنگ که پیروزی گسترده جبهه حامی دموکراسی را در پی داشت، اعتراضات از سر گرفته شد.

اعتراضات در هنگ‌کنگ از سر گرفته شدبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، در هنگ کنگ معترضان حامی دموکراسی پس از دوره کوتاهی آرامش به دنبال حدود شش ماه اعتراض سیاسی، بار دیگر برای تظاهرات در روز یکشنبه فراخوان صادر کردند.

این تظاهرات یک هفته پس از انتخابات محلی برگزار می‌شود که پیروزی گسترده جبهه حامی دموکراسی را به دنبال داشت که پکن و دولت اجرایی همچنان با اعطای امتیاز جدید به آن مخالفت می‌کنند.

پلیس برای سه تجمع در روز یکشنبه مجوز صادر کرد و از شرکت کنندگان خواست این تجمعات را کاملا مسالمت آمیز برگزار کنند. شرکت کنندگان قرار است به سوی کنسولگری آمریکا حرکت کنند تا با تجمع در آنجا از حمایت واشنگتن از جنبش اعتراضی آن‌ها قدردانی کنند. یکشنبه شب هم معترضان تجمع خواهند کرد تا مطالبات خود را در مورد حق رای عمومی و تحقیقات مستقل در مورد خشونت‌های پلیسی را به پکن و مقامات چین یادآوری کنند.

نیمه شب گذشته در منطقه مونگ کونگ، معترضان خیابان‌ها را مسدود کردند و پلیس برای نخستین بار از زمان انتخابات محلی ۲۴ نوامبر، سه بار از گاز اشک آور استفاده کرد. بنابر اعلام پلیس از زمان آغاز اعتراضات در ماه ژوئن بیش از ۱۲ هزار گاز اشک آور شلیک شده است.

روز یکشنبه ویدئویی در اینترنت منتشر شد که نشان می‌دهد یکی از معترضان به مردی که قصد داشت مانعی را در یکی از خیابان‌ها کنار بزند، وحشیانه حمله کرد. کریس تانگ پینگ کئونگ، رئیس پلیس هنگ کنگ روز یکشنبه در گفتگوی رادیویی اعلام کرد این حمله شنبه شب در مونگ کوک رخ داد. وی گفت این حمله می‌توانست منجر به کشته شدن این مرد شود.

یک منبع پلیس اعلام کرد تحقیق در این زمینه آغاز شد. وضع جسمانی فرد مضروب مشخص نیست. مقامات بیمارستان اعلام کردند شنبه شب سه نفر که در اعتراضات زخمی شده بودند به بیمارستان منتقل شدند. یک نفر آن‌ها مرخص شده است و دو نفر دیگر در وضع پایدار هستند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار