مدیرکل راه و شهرسازی استان قم مطرح کرد؛

اعطای تسهیلات کم بهره برای احداث و نوسازی بافت فرسوده

صبوری گفت: این اداره کل به کلیه اشخاصی که در محدوده مصوب بافت فرسوده شهری مبادرت به احداث و نوسازی بنا نمایند، برای دریافت تسهیلات با بهره کم به بانک عامل معرفی می‌نماید.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم، حسن صبوری مدیرکل راه و شهرسازی استان قم گفت: بافت‌های فرسوده، محلات ناکارآمدی در فضای شهری است که مسائل و پیچیدگی‌های اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی خود را دارد. این بافت‌ها به مرور زمان فرسوده‌تر شده و علاوه بر فرسودگی ابنیه، شبکه تأسیسات شهری آن‌ها نیز فرسوده وکارکرد‌های شهری خود را از دست می‌دهند.

صبوری با بیان اینکه این محله‌ها دارای مشکلات رو بنایی و زیر ساختی هستند تصریح کرد: این محلات و بافت‌ها از یک سو دارای ریشه‌های سکونتی ارزشمند با غنای فرهنگی، اجتماعی و معماری است و از طرف دیگر به جهت فرسودگی شدید، نبود دسترسی مناسب به خدمات شهری و بهداشتی، وجود مشکلات اجتماعی و امنیتی و آسیب پذیری در برابر زلزله، سیل و آتش سوزی و نیز تطابق نداشتن با زندگی امروز شهری و شهرسازی مدرن، دارای مشکلات رو بنایی و زیر ساختی هستند که برای احیاء و نوسازی این بافت‌ها دولت تسهیلاتی با شرایط ویژه درنظر گرفته است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان قم در ادامه عنوان کرد: علاوه بر بخشودگی و معافیت ۵۰ درصدی عوارض صدور پروانه ساختمانی به ازای هر واحد مسکونی که در این محدوده احداث یا نوسازی می‌شود، مبلغ ۵۰ میلیون تومان وام با بهره ۹ درصد پرداخت می‌گردد.

او دوره مشارکت این تسهیلات را ۳۰ ماه عنوان کرد و افزود: ۵۰ درصد این تسهیلات قابل تقسیط و مابقی پس از پایان مشارکت تسویه می‌گردد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان قم در پایان عنوان کرد: علاوه بر دریافت این تسهیلات، تسهیلات دیگری به مبلغ ۱۰ الی۶۰ میلیون تومان متناسب با (نوع ساخت، نوع شهر و یا اینکه افراد حرفه‌ای یا غیرحرفه‌ای مبادرت به ساخت نمایند) با بهره ۱۸ درصد از بانک مسکن با دوره تقسیط۱۲۰ ماهه اعطاء می‌شود.

انتهای پیام/الف

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.