پاسداری از خون شهدا رسالت همگانی است

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز گفت: شهدا فراموش شدنی نیستند و پاسداری از خون آن‌ها رسالت همگانی است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز، حجت الاسلام والمسلمین  آل‌هاشم نماینده ولی فقیه در آذربایجانشرقی و امام جمعه تبریز در یادواره شهدای روستای شهرک پایین شهرستان هریس با بیان اینکه شهدا هیچ وقت فراموش شدنی نیستند گفت: شهدا ناظر اعمال ما هستند از این رو باید با عمل به وصیت نامه شهدا به رسالت خود که پاسداری از خون آنهاست عمل کنیم.

امام جمعه تبریز افزود: همه شهدا مانند ۱۷ شهید روستای شهرک پایین در راه قرآن، اسلام و امام حسین از بهترین دارایی خود گذشتند و هیچ وقت ملت ایران که پاسدار خون شهدا هستند اجازه نمی‌دهند خون جوانان پایمال شود.

اودر ادامه با اشاره به مشکلات اقتصادی در کشور گفت: ملت ایران درگیر یک جنگ جهانی اقتصادی هستند و توطئه تحریم و فشار حداکثری دشمن و همچنین برخی بی تدبیری‌های داخلی را تحمل می‌کنند تا خون شهدا پایمال نشود.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم با بیان اینکه مردم به احترام خون شهدا در برابر دشمنان خارجی و بدخواهان داخلی صبوری می‌کنند گفت: اینکه مسئولان ما با شوکت و اقتدار و عزت از حقوق ملت ایران در عرصه‌های بین‌المللی دفاع می‌کنند به برکت خون شهداست.

او صیانت و حراست از امام و ولایت فقیه را وجه مشترک وصیت نامه شهدا عنوان کرد .

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی افزود: مدافعان حرم نشان دادند که جوانان امروز کمتر از جوانان اول انقلاب و روز‌های دفاع مقدس نیستند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با اشاره به درس‌هایی که شهدا به ما داده‌اند گفت: شهدا با هدف ترویج اسلام در دفاع از حریم حرم آل الله و اطاعت از ولایت امر مسلمین جهان عاشقانه جامعه رمز پوشیدن و به آرزوی خود یعنی شهادت نائل آمدند.

امام جمعه تبریز افزود: ملت ایران و خانواده‌های شهدا اجازه نمی‌دهند خون شهدا پایمال شود.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم در بخش دیگری از صحبت‌های خود به قانون هدفمندی یارانه بنزین اشاره کرد و گفت: هر چند اجرای این قانون ایرادات و اشکالات بسیاری داشت، اما شایسته نیست به بهانه بنزین و گران شدن حامل‌های انرژی خیابان را به آتش کشید و با حرکات ناشایست آب به آسیاب دشمن ریخت.

او با تقدیر از حرکت هوشمندانه و ولایتمدارانه مردم تبریز در اولین روز‌های این حوادث گفت: همانطور که رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند مردم تبریز و آذربایجان جزو اولین‌هایی بودند که صف خود را از آشوبگران اغتشاشگران جدا کردند و اجازه ندادند برخی افراد فرصت طلب به اموال عمومی آسیب وارد کند.

او با تقدیر از نیرو‌های انتظامی، بسیج و دیگر نیرو‌های امنیتی که با سعه صدر و مردم داری با آشوبگران برخورد کردند گفت: جوانانی که در کنترل آشوب‌ها نقش داشتند از نسل همان ۱۰ هزار شهیدی هستند که آذربایجان به داشتن آن‌ها افتخار می‌کند.

انتهای پیام/ک

برگزاری یادواره شهدا روستای شهرک پایین شهرستان هریس 

برچسب ها: شهدا ، دفاع مقدس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار