بازگشت مجدد افراد به زندان باید به حداقل ممکن برسد/ اعطای ۱۰ روز مرخصی تشویقی به برخی از مددجویان

رئیس دیوان عالی کشورگفت: زندان باید به گونه‌ای عمل کند تا بازگشت مجدد افراد به حداقل ممکن برسد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد ،  حجت الاسلام و المسلمین سید احمد مرتضوی مقدم، رئیس دیوان عالی کشور در بازدید از زندان مرکزی یزد،گفت: فردی که به هر دلیل به زندان محکوم می‌گردد، قبل از ورود مجرم محسوب می‌شود اما در زندان به عنوان مددجو شناخته می‌شود که باید تمام همت و تلاش زندانبانان در جهت آموزش و اثرگذاری مثبت بر روی آنان باشد.

او افزود: حرفه آموزی، کلاس‌های فرهنگی، علمی و اخلاقی همه برنامه‌هایی است که می تواند مددجویان را برای ساختن آینده‌ای بهتر یاری رساند.

حجت الاسلام و المسلمین مرتضوی مقدم با بیان اینکه زندان می‌تواند محل کشف استعدادها باشد، گفت: افراد عادی در اجتماع به طور معمول غرق در روزمرگی هستند، اما در زندان به علت فراغت زیادی که وجود دارد می‌شود استعدادهای افراد را کشف کرد و برای ساختن زندگی بهتر به آنان کمک کرد.

او بیان کرد: زندان باید به گونه‌ای عمل کند تا بازگشت مجدد به زندان از سوی افراد به حداقل ممکن برسد.

رئیس دیوان عالی کشور در بخش دیگری از سخنان خود در جمع مددجویان با تأکید بر این که انسان باید قدر لحظه لحظه زندگی خود را بداند، گفت: نظام اسلامی به سوی حبسِ مدنظر شرع مقدس در حرکت است تا افراد را با رویکرد تربیتی، اصلاح و به اجتماع برگرداند.

در بازدید رئیس دیوان عالی کشور به همراه مسئولان ارشد قضایی استان یزد از زندان، به مددجویانی که شرایط برخورداری و مشارکت بیشتری در برنامه‌های آموزشی و تربیتی زندان داشتند، ۱۰ روز مرخصی تشویقی اعطاء شد که مورد استقبال خوب مددجویان و مسئولان زندان قرار گرفت.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار