رئیس اتحادیه املاک در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان:

قیمت مسکن تا پایان سال تغییر نمی کند/ افزایش ۳۰ میلیون تومانی مسکن مهر پردیس شایعه بود

قلی خسروی گفت: تا پایان سال آینده قیمت مسکن گران نمی‌شود و در سال آینده پایین‌تر از نرخ تورم قیمت‌ها بالا می‌رود.

تا پایان سال قیمت مسکن گران نمی‌شود/ افزایش ۳۰ میلیون تومانی مسکن مهر پردیس شایعه بودمصطفی قلی خسروی رئیس اتحادیه املاک استان تهران در گفت‌وگو با خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با بیان اینکه بازار مسکن تحت تأثیر ۴ مولفه است، گفت: هر تغییری که در بورس، طلا، ارز و حامل‌های انرژی ایجاد می‌شود، بر افزایش و یا کاهش قیمت‌ها در این بازار تأثیر می‌گذارد.

رئیس اتحادیه املاک استان تهران افزود: خوشبختانه با کنترل و نظارتی که در بازار مسکن صورت گرفته است و باتوجه به آنکه این بازار گنجایش افزایش قیمت را ندارد، تغییری در قیمت‌های واحد‌های مسکونی ایجاد نشده است.

خسروی گفت: در سال گذشته بازار مسکن شاهد رشد صددرصدی قیمت‌ها بوده است، بنابراین متقاضیان این بازار دیگر قدرت خریدی برای واحد‌های مسکونی با قیمت بالاتری را ندارند، بنابراین ما تا پایان امسال شاهد هیچ افزایش قیمتی در خرید و فروش واحد‌های مسکونی نخواهیم بود.

او با اشاره به اینکه در چند سال گذشته تجربه افزایش قیمت بنزین را داشته‌ایم، گفت: در آن دوره هم به دلیل رشد قیمتی که در بازار مسکن ایجاد شده بود، افزایش قیمت‌ها تأثیری در این بازار نگذاشت بنابراین مردم نگران افزایش قیمت نباشند.

رئیس اتحادیه املاک استان تهران تصریح کرد: بازار مسکن در سال ۹۹ متناسب با نرخ تورم دچار نوساناتی خواهد شد که تجربه نشان داده است افزایش قیمت‌ها در بازار مسکن حتی پایین‌تر از نرخ تورم خواهد بود.

خسروی یادآور شد: اگر در سال آینده افزایش قیمتی در بازار مسکن ایجاد شود، برابر با نرخ تورم طبیعی است که البته باتوجه به شرایط اقتصادی ایجاد شده، این افزایش قیمت پایین‌تر از حد نرمال خواهد بود.

او با اشاره به افزایش ۳۰ تا ۴۰ میلیون تومانی قیمت‌ها در واحد‌های مسکن مهر پردیس هم، گفت: متقاضیان این واحد‌ها عاقل‌تر از دلالان هستند و طبق آماری که به ما ارائه شده، متقاضی برای خرید این واحد‌ها مراجعه نکرده است.

رئیس اتحادیه املاک استان تهران افزود: خوشبختانه اینبار هم تیر دلالان به سنگ خورد و خبری که برای افزایش ۳۰ تا ۴۰ میلیون تومانی قیمت‌های واحد‌های مسکن مهر پردیس منتشر شده بود، شایعه بوده است.

خسروی افزود: هم‌اکنون شرایط بازار مسکن به ویژه در تهران روند روبه ثباتی دارد و تا پایان سال تغییری در این بازار ایجاد نمی‌شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲۰
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
....
۲۱:۵۳ ۱۴ آذر ۱۳۹۸
اره گرون نشده تو این دو هفته خونه ۵۰ متری تو پایین شهر ۵۰ میلیون رفته بالا واقعا که خدا خیرتون نده بیچارمون کردین.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۲ ۱۴ آذر ۱۳۹۸
سلام.من که دوپسربزرگم کنارم می خوابندداخل زیرزمینی که اجاره اونم به زورمیدم یه پراید۸۰خریدم کارکنم بنزین گران شد ماشین بنزینی کارت سوختش سی ان جی با۲۵لیتریا۲ونیم ملیون دوگانه بشه ازموقع خریدم درحیات خوابیده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۹ ۱۴ آذر ۱۳۹۸
مردم ندارن نمی توانند چه قیمت الان چه صد برابر این وقتی نمی توانیم می خواد گرون تر بشه یا نشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۹ ۱۴ آذر ۱۳۹۸
،پاشو برو بنگاه تو شهر پردیس تا ببینی که حداقل پنجاه میلیون گرون شده...
Iran (Islamic Republic of)
هوشنگ شرافت
۱۴:۵۴ ۱۴ آذر ۱۳۹۸
با حلوا حلوا کردن دهن مردم شیرین نمیشه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۰ ۱۴ آذر ۱۳۹۸
الهی خیرنبینید که اینقدر گرون کردید ..خونه هاتون سرتون آوار بشه که جوون نداره اجاره خونه بده چه برسه بخره .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۴ ۱۴ آذر ۱۳۹۸
مسکن به اندازه ۱۰ سال افزایس یافته..یعنی ۴۰۰ در صد رشد کرده و از توان خرید مردم خارج شده هیچ افزایشی در کار نیس
الان تبلیغ افزایش مسکن میدن خونه هایی دستشون باد کرده بندازن مردم
Iran (Islamic Republic of)
مرصاد
۱۱:۳۵ ۱۴ آذر ۱۳۹۸
این پایان سال ؛ چه اتفاقی قرار است بیفتد ، که همه گرانی ها را به بعد آن حواله می دهند ؟؟!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۶ ۱۴ آذر ۱۳۹۸
انتخابات و نیاز به حضور پرشور مردم
Iran (Islamic Republic of)
ehsan
۱۰:۱۴ ۱۴ آذر ۱۳۹۸
بره بالا بیاد پایین به من کارگر چه.خودش اینقدر بالاست که هر چه بیاد پایین هم ما کارگرها نمیتونیم بخریم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۳ ۱۴ آذر ۱۳۹۸
اینکه فردی بخواهد یک خانه داشته باشد و یا مثلا دو خانه یا سه خانه برای ییلاق و قشلاق و یا آینده نگری برای فرزندان یک مساله است و اینکه فردی بخواهد هفت هزار و پانصد خانه را داشته باشد (به استناد صحبت های یکی از اعضای شورای شهر تهران) و یا در شهر ری دو هزار و پانصد خانه را تصرف کند مساله دیگری است !
نقش قوه قضائیه در احتکار مسکن به دلیل وجود مافیای قدرتمند بسیار کمرنگ است .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۱ ۱۴ آذر ۱۳۹۸
حرف شما متین ولی وقتی قانونی تعدد املاک را منع نکرده قوه قضائیه به چه جرمی برخورد کند .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۲ ۱۴ آذر ۱۳۹۸
قیمت مسکن نشان دهنده کم اهمیت دادن مسؤلان به جامعه به خصوص جامعه ضعیف است واقعا چرا اقتصاد ایران تا این حد مرده است تصمیم اصلی تو کشور را کی میگیره تورم در مقابل ضعیف بودن قدرت خرید مردم یک اقتصاد بیمار و در حال مرگ است آیا احتیاج به مسکن یک چیز دروغ است آیا مردم یک جامعه نباید زندگی شادی داشته باشند آیا فقط مردم به دنیا آمده اند تا فقط حسرت بخورند در دنیا پس انداز یک چیز خوب است اما در ایران پس انداز با این تورم هم خانی ندارد زمانی کشور ما کشور میشود تا قانونی شفاف ارائه شود مثلاً برای خانه دار. شدن سیاست گذار باید جوری رفتار کند که زمان خانه دار شدن افراد ده سال با پس انداز هم خانی داشته باشد چه اشکالی هست حداقل زندگی را برای مردم فراهم کردن از اول انقلاب تا الان چند درصد تورم در مسکن داشتیم چرا کسی کاری نمیکند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۹ ۱۴ آذر ۱۳۹۸
در هیچ جای جهان مرسوم نمی باشد که شرکت ها و یا افراد فقط برای سرمایه گذاری اقدام به خرید ملک نمایند و آنها را بدون استفاده نگه دارند یعنی درب ملک ها را ببندند تا بعدا آنها را گرانتر بفروشند.
حتی در ابتدای انقلاب هم بنا بود با چنین نوع احتکاری برخورد شود اما اصحاب ثروت به مقابله با آن پرداختند.

همچنین یکی از روشهای بسیار متعارف قدیمی پولشویی این است که افرادی که از راه خلاف پولهایی به دست می آورند برای اینکه پولهای خود را تمیز کنند اقدام به خرید ملک می نمایند و بعد با فروش این املاک پولهای آنها به صورت قانونی وارد حساب ها می شود؛ امری که امروزه ظاهرا در ایران هم متعارف شده.
البته مساله ای که در ایران متعارف شده این است که برخی هم پول های خود را از بانک ها بیرون می کشند و برای حفظ ارزش آن اقدام به خرید ارز و طلا و ملک می نمایند و در سیستم اقتصادی کشور اخلال ایجاد می کنند.
اگر حکومت با اخلال گران در بازار ارز و سکه برخورد می کند باید همان برخورد را با اخلال گران بازار ملک و یا هر بازار دیگری هم انجام دهد.
اینها زنجیره وار به هم متصل هستند.
Iran (Islamic Republic of)
دایی کریم
۰۹:۳۸ ۱۴ آذر ۱۳۹۸
خداروشکر که تا اخر سال تغییر نمیکنه چه خبر خوبی
واقعا این حرفارو خودتون باور میکنین
حالا برفرضم که درست باشه یعنی سال بعد چه خبر بشه دیگه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۵ ۱۴ آذر ۱۳۹۸
رورابرم قیمت مسکن دویست برابر شده حالا میگند تااخر سال افزایش نداریم پس بشتابیم با ۲۰۰ میلیون نداشته نمیشه ۵۰ مترم خرید واقعا که بدبختمون کردید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۸ ۱۴ آذر ۱۳۹۸
راه حل مشکل مسکن در ایران، استفاده و پیاده سازی فناوری بلاکچین (زنجیره بلوکی یا Blochchain) است.
Iran (Islamic Republic of)
ali
۰۸:۳۰ ۱۴ آذر ۱۳۹۸
اولا 30 میلیون افزایش پیدانکرده حداقل 50 میلیون افزایش پیدا کرده دوما شایعه نیست واقعیته، چرا مسئولین بجای حل مشکلات به مردم دروغ تحویل میدن مگه مردم احمق هستن؟
Iran (Islamic Republic of)
شیری
۰۸:۱۶ ۱۴ آذر ۱۳۹۸
ملت قیمت مسکن تغییر می کند چون مصالح و حمل و نقل گران شد. دورغ می گند.‌ به خدا گرانتر می شه . مسکن حالا شده ارزو ولی داره می شه رویا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۴۷ ۱۴ آذر ۱۳۹۸
غلومی مثل بنزین نشه!!!!!!!!!!1
آخرین اخبار