رونمایی از تمبر معبد آناهیتا به مناسبت هشتاد و هشتمین سالگرد ثبت ملی این اثر تاریخی

مدیر پایگاه آناهیتا از رونمایی از تمبر معبد آناهیتا به مناسبت هشتاد و هشتمین سالگرد ثبت ملی این اثر تاریخی خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه،مرتضی گراوند مدیر پایگاه آناهیتا گفت : مراسم رونمایی از تمبر معبد آناهیتا به مناسبت هشتاد و هشتمین سالگرد قرار گرفتن این اثر در فهرست آثار ملی کشور، امروز (یازدهم آذر) باحضور جمعی از مسئولین استانی در محل معبد آناهیتا برگزار شد.

او گفت : حامی مالی تمبر معبد آناهیتا یکی از بانک‌های استان بوده و در این تمبر هم از عکس ستون‌های معبد استفاده کرده‌ایم.

مدیرپایگاه معبد آناهیتا گفت: در این نمایشگاه ۳۵ قطعه عکس از فعالیت‌های باستان شناسی صورت گرفته در معبد آناهیتا از سال ۱۳۴۸ تا به امروز به نمایش درآمده است.

او با بیان اینکه تاکنون پنج مرحله کار مطالعه، کاوش، مرمت و ساماندهی در معبد آناهیتا انجام گرفته، گفت: اولین مطالعات و فعالیت‌های باستان شناسی در معبد آناهیتا مربوط به سال ۱۳۴۸ است که توسط مرحوم کامبخش فرد از باستان شناسان مطرح ایرانی شروع شد و تا سال ۱۳۵۴ ادامه یافت.

گرواند گفت: در سال ۱۳۵۶ تا ۱۳۵۷ نیز مرحوم آذرنوش، در سال ۱۳۶۸ مرحوم، ولی نوری و در سال‌های ۱۳۶۸ تا ۱۳۸۰ نیز مهریار و کبیری از دیگر باستان شناسان ایرانی در این محوطه تاریخی فعالیت‌های باستان شناسی انجام دادند.

او افزود: آخرین مرحله مطالعات باستان شناسی در معبد آناهیتا توسط گروه باستان شناسان دانشگاه ساپینزا رم درحال انجام است که از روز‌های گذشته شروع شده و تا چند روز آینده هم ادامه خواهد داشت.

مدیرپایگاه آناهیتا افزود: این گروه باستان شناسی طی روز‌هایی که در معبد فعالیت داشتند، روی سبک نظام ستون سازی و مواد فرهنگی کشف شده در معبد مطالعاتی را انجام دادند و در روز‌های آینده به کشورشان بازخواهند گشت تا مطالعاتشان را مورد بررسی قرار دهند و نتایج آن را منتشر کنند .

 

 

انتهای پیام/د

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار