عضو شورای شهری تهران مطرح کرد؛

باید سیاست‌های محیط زیستی پایتخت را تغییر دهیم

صدر اعظم نوری گفت: ما باید سیاست‌های خود را برای حفظ محیط زیست باقی مانده در پایتخت تغییر دهیم.

باید سیاست‌های محیط زیستی پایتخت را تغییر دهیمبه گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، زهرا صدراعظم نوری رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شوار شهری تهران در نشست تخصصی آب، فضای سبز و مدیریت شهری با تأکید بر اینکه بر این نشست به دنبال این هستیم تا با گفت‌وگو از نظر صاحبنظران استفاده کنیم، گفت: نظر متخصصان در حوزه مصرف و مدیریت آب می‌تواند نقشه راه ما باشد تا با کمک آن‌ها اقدام‌های هدفمندی انجام دهیم.

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهری تهران با اشاره به تاریخ تهران گفت: وقتی ما به تاریخ تهران رجوع می‌کنیم به باغ شهری می‌رسیم که آب در آن جاری و روان بود و باید بدانیم آب به عنوان میراث طبیعی ارزشمند حقوق مادی و معنوی دارد که باید به آن توجه شود.

صدراعظم نوری با تأکید بر اینکه در دهه اخیر چرخه آب به شکل نامتعادل در آمده است، گفت: این حادثه ناشی از عملکرد مردم است که نارسایی جوی به دنبال دارد و بر اساس مطالعات انجام شده در جریان روند مصرف آب به این نکته پی می‌بریم که از ابتدای قرن ۲۰ تا امروز و بر اساس پیش بینی انجام شده تا سال ۲۰۵۰ به نقطه‌ای می‌رسیم که در آنجا طلاقی میزان مصرف و آب در دسترس شکل می‌گیرد و باید گفت همین امروز نیز در برخی از جوامع به همین نقطه رسیدیم.

او افزود: نتایج این ارزیابی در نقطه طلاقی مصرف منابع آب به عنوان شاخصی کلیدی نشان از بحران آب در جهان دارد و اگر این روند در ایران ادامه پیدا کند با پیش بینی ۹۰ میلیون نفر جمعیت در سال ۱۴۰۰، ۱۳۰ میلیارد متر مکعب آب نیاز ما است که تأمین این کشور را با چالش جدی مواجه می‌کند.

رئیس کمیسیون سلامت محیط زیست و خدمات شهری شورای شهری تهران با اشاره به تراکم تهران گفت: به واسطه تراکم جمعیت، تهران ۲۰ برابر تراکم کشور تراکم دارد که این موضوع حساسیت ویژه‌ای را در برنامه ریزی‌ها پیش روی ما قرار می‌دهد که باید به آن توجه کنیم.

صدر اعظم نوری تصریح کرد: علاوه بر اهمیت کمیت منابع آبی لازم است تا ما سازوکار مناسب در حوزه مدیریت مصرف را شناسایی کنیم و به دنبال توسعه وروش‌های مدیریت آب سبز الگوی بهره برداری و افزایش مشارکت مردمی باشیم.


بیشتر بخوانید: هاشمی: در حوزه ایجاد تصفیه خانه عقب هستیم


او تصریح کرد: ۱۱ تا ۱۲ درصد جمعیت کل کشور در تهران زندگی می‌کند و باید گفت مساحت پایتخت رقمی در حدود ۱ درصد مساحت کل کشور است و ما باید به این نکته توجه کنیم که هرچه رشد جمعیت افزایش پیدا می‌کند، فضا برای محیط سبز کاهش پیدا می‌کند.

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهری تهران با اشاره به شاخص جهانی در استاندارد فضای سبز گفت: در کشور‌های اروپایی استاندارد فضای سبز بین ۱۰ تا ۵۰ متر مربع است که در تهران این رقم بین ۷ تا ۱۴ متر مربع است.

صدراعظم نوری تأکید کرد: ما باید سیاست‌های خود را تغییر دهیم و تلاش کنیم فضای سبز موجود حفظ شود که در این مسیر می‌توانم به حرکت انقلابی شورای شهر پنجم که همان لغو مصوبه برج باغ‌ها بود اشاره کنم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار