مراکز و واحد‌های صنعتی آلاینده رودخانه قره‌سو شناسایی شدند

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کرمانشاه گفت : مراکز و واحد‌های صنعتی که آلاینده رودخانه قره‌سو هستند شناسایی شده‌اند و مکلف هستند قبل از تخلیه پساب به دورن رودخانه قره‌سو، حتما پساب را تصفیه کنند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه،فریدون یاوری مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کرمانشاه سازمان حفاظت از محیط زیست را دستگاهی نظارتی معرفی کرد و گفت : این سازمان اجرایی نیست، قدرت مطالبه‌گری دارد و محافظ محیط زیست است.

او در خصوص اقدامات صورت گرفته در راستای سیستم فاضلاب خانگی در شهرها، گفت : هفت شهر در استان (قصرشیرین، سرپل‌ذهاب، اسلام‌آباد غرب، پاوه، کرمانشاه و بیستون) از قبل دارای سیستم تصفیه فاضلاب خانگی بوده که سال گذشته نظیر این سیستم در شهر کنگاور نیز به بهره‌برداری رسید.

او افزود: سیستم فاضلاب شهری در مابقی شهرها، پاوه در فازی دیگر، روانسر، ثلاث باباجانی، جوانرد و هرسین تقریبا کار‌ها تمام شده که امیدواریم تا پایان سال به بهره‌برداری برسد.

یاوری، ساماندهی رودخانه قره‌سو را جز برنامه‌های حفاظت محیط زیست از گذشته دور اعلام کرد و افزود: مراکز و واحد‌های صنعتی که آلاینده رودخانه قره‌سو هستند شناسایی شده‌اند و مکلف هستند قبل از تخلیه پساب به درون رودخانه قره‌سو، حتما پساب را تصفیه کنند.

او گفت: فاضلاب خانگی شهر‌های روانسر و کرمانشاه نیز در طول مسیر به رودخانه قره‌سو تخلیه می‌شود که برنامه‌های در این راستا در دستور کار داریم.

این مسؤول گفت: شهر کرمانشاه از چند سال پیش دارای سیستم فاضلاب خانگی است که ۳۵ تا ۴۰ درصد فاضلاب شهر از طریق این سیستم تصفیه و بعد از آن درون رودخانه قره‌سو تخلیه می‌شود.

او از خروجی سیستم تصفیه به درون رودخانه قره‌سو به‌عنوان یک سرمایه یاد کرد و افزود: در این شرایط که بحران آب مطرح است مجددا بازچرخانی و مورد استفاده قرار می‌گیرد.

یاوری درخصوص تصفیه مابقی فاضلاب خانگی شهر کرمانشاه، افزود: برنامه‌ها و نقشه‌های آن آماده است، مسؤولان آب و فاضلاب شهری به‌دنبال تامین اعتبار و تخصیص هستند تا اقدامات اجرایی سیستم تصفیه فاضلاب شهر کرمانشاه را شروع کنند.

او گفت: اگر پروژه‌های فاضلاب شهری استان به بهره‌برداری برسد حجم عظیمی از فاضلاب تولید شده مدیریت می‌شود که این اقدام بسیار خوبی محسوب می‌شود.

یاوری گفت: حجم عظیمی از فاضلاب شهری قبل از اینکه به شکل خام به محیط تخلیه شود، استاندار زیست محیطی آن رعایت شده، آب بیرون آمده از آن از طریق آب و فاضلاب شهری در بخش صنعت و کشاورزی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

او افزود: در حال حاضر تعداد زیادی از واحد‌های صنعتی بزرگ مانند پتروشیمی، نیروگاه و کارخانه سیمان در راستای کنترل، نظارت و عملیاتی کردن استاندارد‌های زیست محیطی دارای سامانه پایش هستند .

 

 

انتهای پیام/د

برچسب ها: محیط زیست ، آب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار