سازمان تجارت جهانی با پیشنهاد اتحادیه اروپا برای اختصاص یارانه اضافی به شرکت ایرباس به منظور مقابله با گزند تعرفه‌ای آمریکا مخالفت کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از رویترز، سازمان تجارت جهانی با طرح اتحادیه اروپا مبنی بر اختصاص یارانه‌های اضافی به ایرباس مخالفت کرد.

طی سال‌های گذشته سازمان تجارت جهانی، تحت لابی آمریکا بار‌ها به اتحادیه اروپا هشدار داده پرداخت یارانه به شرکت هواپیماسازی ایرباس را متوقف کند.

این سازمان تصریح کرده بود که اعطای یارانه به شرکت هواپیما‌سازی ایرباس به مبلغ ۲۲ میلیارد دلار، باعث ضرر رقیب آمریکایی این شرکت یعنی بوئینگ شده است.

آمریکایی‌ها از اکتبر سال گذشته اعلام کردند به منظور تحت تاثیر قرار دادن اقتصاد اروپا، مقدمات اعمال تعرفه‌های سنگین بر اجناس اروپایی را آغاز خواهند کرد. آمریکایی‌ها در تاریخ ۱۸ اکتبر سال گذشته میلادی اعلام کردند که تعرفه ۷.۵ میلیارد دلاری بر کالا‌های اروپایی را اجرا خواهند کرد.

اتحادیه اروپا مجددا و در تلافی تعرفه‌های سنگین آمریکا بر کالا‌های اروپایی قصد داشت تا مجددا اعطای یارانه به شرکت ایرباس را در دستور کار خود قرار دهد. طرحی که با واکنش و مخالفت سازمان تجارت جهانی روبرو شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار