فرماندار یزد خبرداد؛

ثبت نام ۱۴ نفر برای تصاحب کرسی نمایندگی حوزه انتخابیه یزد و اشکذر در بهارستان

فرماندار یزد گفت: تا پایان دومین روز از ثبت نام، ۱۴ نفر برای تصدی کرسی نمایندگی حوزه انتخابیه یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی، ثبت نام کردند.

سید محمد رستگاری فرماندار یزد در گفت و گو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد ، گفت: تا پایان دومین روز ثبت نام داوطلبان یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی، ۱۴ نفر برای تصدی کرسی نمایندگی حوزه انتخابیه یزد، اشکذر و بخش ندوشن در مجلس شورای اسلامی ثبت نام کردند.

او افزود:  ثبت نام داوطلبان این دوره از انتخابات مجلس شورای اسلامی یکشنبه ۱۰ آذرماه همزمان با سراسر کشور در استان یزد آغاز شد و تا روز شنبه ۱۶ آذر ماه ادامه خواهد داشت.

 فرماندار یزد گفت: ارائه اصل کارت ملی و یک نسخه تصویر آن؛ اصل شناسنامه عکس‌دار و یک نسخه تصویر کلیه صفحات آن؛ یک قطعه عکس ۴×۳ جدید؛ اصل و یک نسخه تصویر آخرین مدرک تحصیلی معتبر، حداقل کارشناسی ارشد و یا معادل آن (اصل و تصویر گواهی رسمی مبنی بر قبول استعفا و نداشتن اشتغال در پست و مقام و مشاغل مشمول استعفای موضوع ماده ۲۹ قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی؛ اصل و یک نسخه تصویر کارت پایان خدمت وظیفه عمومی یا کارت معافیت دائمی و یا مدرکی معتبر دال بر روشن بودن وضعیت خدمت وظیفه عمومی از مهمترین مدارک لازم هنگام ثبت نام است.

فرماندار یزد در خصوص مدرک تحصیلی داوطلبان، گفت: بر اساس قانون تفسیر ماده (۲۸) که در تاریخ ۱۲/۵/۱۳۹۰ به تایید شورای  نگهبان رسیده، مدرک معادل تحصیلی در هر مقطع تحصیلی مدرکی است که واجد ارزش استخدام است.

رستگاری ادامه داد: از تعداد داوطلبان ثبت نامی، ۱۳ نفر آقا و یک نفر خانم هستند.

او افزود: به استناد تبصره ۲ ماده ۹ قانون یاد شده هیچ یک از داوطلبان نمایندگی نمی‌توانند در بیش از یک حوزه انتخابیه خود را نامزد نمایند در غیر اینصورت نامزدی آنان کاملاً باطل و از شرکت در انتخابات آن دوره مجلس محروم می‌شوند.

انتهای پیام/ی

۱۴ نفر برای تصاحب کرسی نمایندگی حوزه انتخابیه یزد و اشکذر در بهارستان ثبت نام کردند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار