جرمی کوربین: کاش ناتو وجود نداشت

یک فیلم ویدئویی به تازگی منتشر شده که نشان می‌دهد رهبر حزب کارگر انگلیس از حمایت نکردن خود از ناتو سخن می‌گوید.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، روزنامه دیلی میل روز سه شنبه گزارش داد یک فیلم ویدئویی متعلق به سال ۲۰۱۴ نشان می‌دهد جرمی کوربین، رهبر حزب کارگر در جریان یک نشست از ناتو به شدت انتقاد کرده است.

در این ویدئو کوربین می‌گوید: من طرفدار ناتو، سازمان پیمان آتلانتیک شمالی نیستم. در واقع‌ ای کاش ناتو وجود نداشت. من طرفدار اتحاد‌های نظامی غرب نیستم، آرزو می‌کنم کاش آن‌ها وجود نداشتند.

دیلی میلی در این گزارش آورده است: کوربین ماه گذشته در جریان مصاحبه‌ای از اشاره به موفقیت‌های نظامی ناتو متناع کرد. بر اساس این گزارش محافظه کاران انگلیس امیدوارند از ادعای حمایت نکردن حزب کارگر از ارتش انگلیس به عنوان موضوعی کلیدی در تبلیغات انتخاباتی خود بهره ببرند.

رهبر حزب کارگر انگلیس روز یکشنبه نیز در اولین سخنرانی خود با موضوع سیاست خارجی یادآور شد او می‌خواهد که دولت بعدی انگلیس به ناتو برای کاهش مواضع سختگیرانه خود در قبال روسیه فشار آرود و از اتکا به حمایت آمریکا دست بردارد. کوربین گفت اگر حزب او در انتخابات ۱۲ دسامبر پیروز شود برای کاهش تنش‌ها در اروپا و خارج از آن تلاش خواهد کرد.

کوربین گفت حزب او در صورت پیروزی در انتخابات فروش سلاح به عربستان سعودی را به سبب استفاده از این سلاح‌ها در یمن، متوقف می‌کند.

بر اساس نظرسنجی‌های جدید، حزب حاکم محافظه‌کار انگلیس همچنان از حزب کارگر جلوتر است. میزان حمایت از محافظه‌کاران ۴۶ درصد است که یک درصد کاهش یافته است. بر این اساس، میزان حمایت از حزب مخالف (کارگر) سه درصد افزایش یافته و به ۳۱ درصد رسیده است.

افشای محتوای این فیلم ویدئویی همزمان با میزبانی نشست سران ناتو به میزبانی انگلیس می‌تواند جنجال برانگیز شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار