سیل زدگان چم شیر منتظر نباشند/ زمستان در راه است اما خبری از خانه های جدید نیست

در حالی که بیش از ۹ ماه از سیل فرودین ماه در استان ایلام می گذرد، هنوز خانه های مردم روستای چم شیر ساخته نشده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، سیل فرودین ماه ۹۸ خسارت سنگینی بر پیکره خانه‌ها و زیرساخت استان ایلام به خصوص در منطقه ماژین دره شهر و چم شیر سیروان وارد کرد؛ اما هنوز ساخت خانه‌های جدید در منطقه چم شیر به پایان نرسیده است.

در حالی فصل سرما همراه با بارش باران در مناطق مختلف استان ایلام جریان دارد، مردم روستای چم شیر بعد از ۹ ماه از سیل ویرانگر همچنان در مراحل اولیه ساخت خانه‌های خود در یک سایت جدید هستند.

سایت اسکان دائم روستای چم شیر به تازگی برقرار شده و مردم هنوز در مراحل اولیه ساخت و ساز‌ها قرار دارند که البته خود این سایت جدید فاقد امکانات و زیرساخت‌های لازم مثل آب و برق برای تسریع در ساخت و ساز‌ها است.

مردم روستای چم شیر با توجه به آغاز بارش باران و فصل سرما برای ساخت و ساز‌ها مشکلات زیادی را دارند، نیاز است مسئولان هرچه سریعتر زیرساخت‌های لازم برای تسریع در روند ساخت و ساز‌ها را فراهم کنند.

مشکلات زیرساختی چم شیر در حال برطرف شدن است

مدیرکل بنیاد مسکن استان ایلام اظهار داشت: به دلیل اینکه محل اولیه روستای چم شیر زیر آب رفت، بنیاد مسکن سایت جدید برای اسکان دائم مردم روستا تعریف کرده است.

حبیب الله محبی عنوان کرد: مساحت سایت ۲۶ هکتار بوده که تاکنون ۸۰ قطعه زمین برای ساخت مسکن به مردم واگذار شده است.

او افزود:قطعه‌های بعدی هم در حال واگذاری به مرد است، آنچه برای ساخت و ساز‌ها در این سایت جدید نیاز است زیرساخت‌های آب و برق برای تسریع در روند ساخت و ساز‌ها است.


بیشتر بخوانید: پرداخت فاز دوم خسارت سیل به استان ایلام


مدیرکل بنیاد مسکن استان ایلام تصریح کرد: مسئولان آب و فاضلاب روستایی و شرکت برق استان در حال حل مشکلات آب و برق روستا هستند.

محبی با اشاره به اینکه تمامی تسهیلات لازم اعم از بلاعوض و ارزان قیمت در اختیار مردم روستا قرار گرفته است، گفت: با همکاری دیگر دستگاه‌های اجرایی سیمان رایگان در اختیار مردم نیز قرار گرفته است.

آخرین وضعیت پرداخت تسهیلات در مناطق سیل زده ایلام

احمد کرمی معاون عمرانی استانداری ایلام نیز اظهار داشت: وضعیت ساخت و سازها، پرداخت تسهیلات، مشکلات بر سر راه هر هفته در استان بررسی می‌شود.

کرمی افزود: وضعیت پرداخت تسهیلات در استان مناسب است و از ۱۶ هزار واحد مسکونی خسارت دیده در سیل فروردین ماه استان ایلام، تاکنون به به هفت هزار و ۲۰۰ واحد مسکونی خسارت دیده تسهیلات بانکی پرداخت شده است.

او تصریح کرد: کار واحد‌های تعمیراتی در استان به پایان یافته و واحد‌های در دست ساخت نیز تا پایان سال تکمیل می‌شوند.

معاون عمرانی استانداری ایلام با اشاره به اینکه خسارت سیل به خانه مردم در ۲۷ شهر و ۳۷۹ روستای استان پراکنده شده‌است، افزود: کل اعتبار اختصاص یافته احداث، تعمیرات و معیشتی مسکن ۱۷۲ میلیارد تومان بوده که تاکنون ۹۱ میلیارد تومان آن پرداخت شده است.

سیل زدگان چم شیر منتظر نباشند/ زمستان در راه است اما خبری از خانه های جدید نیست

کرمی تصریح کرد: از ۴۰ میلیارد تومان تسهیلات بلاعوض اختصاص یافته به مناطق سیل زده استان نیز تاکنون ۳۰ میلیارد تومان پرداخت شده است.

علاوه بر مردم روستای چم شیر، همچنان مشکلاتی دیگر نیز در دیگر مناطق سیل زده استان در بحث ساخت و ساز‌ها و دریافت تسهیلات دیده می‌شود.

تعدادی از مردم برای دریافت تسهیلات با مشکل ضامن مواجه هستند و انتظار دارند در این زمینه بانک‌های عامل نهایت همکاری را داشته باشند.

مردم سیل زده از جمله کشاورزان وضعیت پرداخت خسارت‌ها و تسهیلات گله دارند، مردم سیل زده معتقد هستند روند پرداخت خسارات و بازسازی منازل آسیب دیده کند است.

منبع: مهر

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.