افتتاح مرکز نوآوری و کارآفرینی در دانشگاه صنعتی شیراز

بر اساس تفاهم نامه با معاونت علمی ریاست جمهوری بزودی مرکز نوآوری و کارآفرینی دانشگاه صنعتی در شیراز افتتاح می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، محمد مهدی علویان مهر رئیس دانشگاه صنعتی شیراز گفت: مرکز نوآوری و کارآفرینی دانشگاه صنعتی شیراز با هدف ایجاد انگیزه و اشتغال دانشجویان بعد از فارغ‌التحصیلی برای ورود به بازار کار به بهره‌برداری می‌رسد.

او، بیان کرد: دانشگاه صنعتی شیراز با ۱۵ سال سابقه فعالیت در رده چهارم دانشگاه‌های ایران قرار دارد که این دانشگاه در ۵۱ رشته تحصیلی و با بیش از ۱۰۰ عضو هیأت علمی در ۳ مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری دانشجو می‌پذیرد.

علویان تصریح کرد: امکانات آزمایشگاهی، ساماندهی، کیفی بخشی در قالب جذب هیأت علمی، افزایش ارتقاء علمی دانشجویان، مناسب‌سازی نیاز‌های تحصیلی بازار کار، بازسازی سرفصل‌های دروس و نیز جذب رشته‌های جدید مناسب با بازار کار از دیگر رویکرد این دانشگاه است.

رئیس دانشگاه صنعتی شیراز ادامه داد: توجه به آموزش‌های مهارتی، انعقاد تفاهم نامه‌های علمی، کارآموزی، حضور دانشجویان در مقاطع مختلف صنعتی، بررسی و برنامه‌ریزی با دانشگاه‌های عراق، عمان و نیز کشور‌های حوزه خلیج فارس، اروپا و جنوب شرقی آسیا از دیگر برنامه‌های اجرایی و در دست اقدام است.

او، با اشاره به اینکه ۳ دانشمند جهانی به نام‌های طاهر نیک نام، جمشید آقایی و عبدالله کاوسی فرد در این دانشگاه مشغول ارائه خدمات علمی و پژوهشی هستند، اضافه کرد: در سال آینده ۱۰ تا ۱۵ رشته جدید بر اساس نیاز استان جذب دانشگاه صنعتی شیراز می‌شود.
انتهای پیام/ت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار