در جمع خبرنگاران مطرح شد؛

صحبت‌های هاشمی درخصوص علت انتشار بوی نامطبوع در تهران

هاشمی رفسنجانی درخصوص علت انتشار بوی نامطبوع در تهران توضیحاتی داد.

صحبت‌های هاشمی درخصوص علت انتشار بوی نامطبوع در تهرانبه گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، محسن هاشمی رفسنجانی رئیس شورای شهر تهران در جلسه علنی شورای شهر تهران در تشریح مصوبات امروز این شورا در جمع خبرنگاران گفت: امروز تمام زمان صحن شورا به بررسی سیاست‌های الزام بودجه ۹۹ شهرداری تهران گذشت و اعضا در کمیسیون تلفیق اعلام کردند که نظر آن‌ها در سیاست‌های الزام بودجه سال ۹۹ لحاظ نشده است، به همین دلیل اعضای شورای شهر پیشنهاد‌هایی را ارائه کردند که تعداد این پیشنهاد‌ها نزدیک به ۳۰ پیشنهاد بود که تعدادی از آن‌ها به صورت جمع بندی در صحن شورا ارائه شد که ۶۰ درصد آن‌ها به تصویب رسید و ۴۰ درصد دیگر آن‌ها پس گرفته شد.
 
هاشمی رفسنجانی در توضیح آخرین اقدام‌ها جهت توسعه حمل و نقل عمومی گفت: در حوزه توسعه حمل و نقل عمومی باید اعلام کنم که شهرداری و شورای شهر وظیفه خود را انجام داده، زیرا بر اساس قانون ۵۰ درصد سهم ناوگان حمل و نقل عمومی به عهده شهرداری و ۵۰ درصد دیگر به عهده دولت است.
 
او گفت: وظیفه شهرداری احداث و تکمیل زیرساخت‌های توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی عمومی است،به عنوان مثال در حوزه مترو توسعه و تجهیز زیرساخت‌ها انجام شده و تنها بحث ورود واگن به ناوگان حمل و نقل عمومی است که باید از سوی دولت انجام شود.
 
رئیس شورای شهر تهران ادامه داد: به منظور سیاست گذاری جهت توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی امروز ساعت ۱۱ با آقای جهانگیری معاون اول رئیس جمهور جلسه‌ای داشتم که بنا به دلایل و ناهماهنگی‌هایی این جلسه برگزار نشد.
 
هاشمی رفسنجانی با تأکید بر اینکه در بخش توسعه اتوبوسرانی عقب هستی، گفت: جهت توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی بین بانک شهر و کشاوری قراردادی امضا شده است، جهت تجهیزات این ناوگان امیدواریم هر چه سریع‌تر شاهد توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی باشیم.

او در پاسخ به سوال باشگاه خبرنگاران جوان مبنی بر اینکه اگر ناهماهنگی بین دولت جهت تجهیز ناوگان حمل و نقل عمومی وجود دارد، چرا شهرداری تهران قول افتتاح ماهانه‌ ایستگاه مترو را به شهروندان می‌دهد که انجام نشدن آن موجب نارضایتی شهروندان شود؟ گفت: این قول پایدار و پابرجا است و پس از آن ۳ ایستگاه مترو افتتاح می‌شود.
 
رئیس شورای شهر تهران در واکنش به تعلل در ارائه لایحه اصلاح ساختار از سوی شهرداری تهران گفت: زمانی که صحبت از اصلاح ساختار می‌شود می‌توان به چابکسازی و یا تعدیل نیروی آن اشاره کرد که ۲ برداشت متفاوت از یکدیگر است و ما باید بدانیم که همواره تعدیل نیرو در شهرداری کار سختی بوده و شهردار تهران نیز علاقه‌ای به تعدیل نیرو ندارد و زیر بار آن نمی‌رود.
 
هاشمی رفسنجانی تصریح کرد: اصلاح ساختار نیاز به شجاعت دارد که امروز این شجاعت مشاهده نمی‌شود.
 
رئیس شورای شهر تهران با تاکید بر اینکه معلوم نیست منشأ این بو کجا است، گفت: با بررسی جزئیات علل انتشار بوی نامطبوع در تهران را به خانم نوری رئیس کمیسون سلامت محیط زیست و خدمات شهری سپردیم.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار