معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم مطرح کرد؛

جذب بودجه ۴۰ میلیون یورویی برای تجهیزات آزمایشگاهی

برومند گفت: ۴۰ میلیون یورو برای تجهیزات آزمایشگاهی از سازمان برنامه و بودجه کشور جذب شد.

جذب۴۰ میلیون یورو برای تجهیزات آزمایشگاهی از سازمان برنامه و بودجه کشوربه گزارش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از  دانشگاه صنعتی همدان، برومند معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم ، تحقیقات و فناوری اظهار کرد:  در وزارت علوم و تحقیقات دوران پرفراز و نشیبی را در طول چهل سال اخیر پشت سر گذاشته‌ایم تا به اینجا رسیده‌ایم.
 
او بیان کرد:  از جایی شروع کردیم که مهندسان زیادی از کشور‌های مختلف در ایران کار می‌کردند، اما امروز نیازی به این نیرو‌ها نداریم. در یک دوره‌ای از حوزه آموزش وارد تحصیلات تکمیلی شدیم و به جای اینکه دانشجویان را برای ادامه تحصیل به خارج از کشور بفرستیم به آرامی دوره تحصیلات تکمیلی در کشور توسعه یافت و امروز بخش قابل توجهی از فارغ‌التحصیلان کشور در دانشگاه‌های صنعتی با کیفیت عالی مشغول به کار هستند.
 
معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم تصریح کرد: در دورانی به توسعه علمی بیشتر توجه شد و سیاست‌ها به سوی پشتیبانی از پژوهش سوق یافت،  نتیجه این بود که امروز در جهان رتبه بسیار خوبی داریم.

رتبه شانزدهم ایران در تولید مقالات علمی

او با اشاره به رتبه شانزدهم ایران در تولید مقالات علمی، افزود: از سوی دیگر رتبه اول بیشترین نرخ رشد مقالات را در منطقه داریم.
 
برومند با اشاره به اینکه دانشگاه صنعتی همدان جزو دانشگاه‌هایی است که در این دستاورد‌ها نقش مهمی ایفا کرده است، گفت: در پی این دوران پرفراز و نشیب با توجه به نیاز‌هایی که احساس می‌شد، این مجموعه تغییرات اساسی داشته است.
 
معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم ،تحقیقات و فناوری، یادآوری کرد:  ۴۰ میلیون یورو برای تجهیزات آزمایشگاهی از سازمان برنامه و بودجه کشور جذب شد.
 
انتهای پیام/
برچسب ها: وزارت علوم ، دانشگاه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار