در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

ساخت دستگاه «هموژنایزر ساچمه‌ای» در یک شرکت دانش‌بنیان

مدیر عامل یک شرکت دانش‌بنیان گفت: دستگاه "هموژنایزر ساچمه‌ای" در آزمایشگاه‌های زیست شناسی و پزشکی قابل استفاده است.

دستگاه هموژنایزر ساچمه‌ای با مهندسی معکوس در یک شرکت دانش‌بنیان از انحصار شرکت آمریکایی خارج شدمریم رجایی، مدیر عامل یک شرکت دانش‌بنیان در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه فناوری گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: این شرکت از سال ۹۷ در پارک علم و فناوری استان یزد مستقر شد و در زمینه تجهیزات آزمایشگاهی فعالیت خود را آغاز کردیم.

او ادامه داد: یکی از دستگاه‌های مهمی که تقریبا در این ۵ ماهه اخیر ساختیم دستگاه "هموژنایزر ساچمه‌ای" است که برای همگن کردن و بافت‌های گیاهی و جانوری استفاده می‌شود.

رجایی بیان کرد: این دستگاه در انحصار یک شرکت آمریکایی بود که خوشبختانه ما توانستیم با مهندسی معکوس و باز طراحی آن را بومی سازی کنیم.

مدیر عامل یک شرکت دانش‌بنیان با بیان اینکه نمونه آزمایشگاهی این دستگاه ساخته شده است، گفت: این دستگاه از ۲۴ میکروتیوپ ۱.۵ میلی لیتری برای همگن کردن مواد استفاده می‌شود که در آزمایشگاه‌های زیست شناسی و پزشکی قابل استفاده است.


او با اشاره به قیمت و کیفیت این دستگاه نسبت به نمونه خارجی آن بیان کرد: به مراتب هزینه ساخت این دستگاه نسبت به نمونه خارجی آن بسیار پایین است، چراکه تمام قطعات آن ساخت ایران است؛ اما از لحاظ کیفیت با نمونه خارجی برابری می‌کند.


بیشتر بخوانید: بومی سازی دستگاه حیاتی در آزمایشگاه‌های اپتیک


رجایی ادامه داد: برای ساخت این دستگاه نیاز به تسهیلات داشتیم که اخیرا به ما قول‌هایی در این زمینه داده شده که امیدواریم محقق شود.

انتهای پیام /

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار