مدیر هشدار سازمان هواشناسی در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان:

بارش باران در ۸ استان شدت می‌گیرد/افزایش دمای هوا در سواحل دریای خزر

ضیاییان گفت:براساس نقشه‌های هواشناسی، امروز بارش باران در ۸ استان کشور شدت می‌گیرد.

صادق ضیاییان مدیر کل مرکز پیش بینی و هشدار سازمان هواشناسی در گفت و گو با خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره آخرین وضع آب و هوای کشور اظهار کرد: بنابر نقشه های هواشناسی، طی  ۲ روز آینده سامانه بارشی در نوار غربی، دامنه جنوبی البرز و سواحل دریای خزر فعال است و سبب بارش باران گاهی رعد و برق و وزش باد و در مناطق کوهستانی و سردسیر بارش برف می شود.

وی افزود: امروز در استان های لرستان، چهار محال و بختیاری، کهگیلویه و بویر احمد، غرب فارس، شرق خوزستان، شمال بوشهر، لرستان و البرز غربی بارش شدت می گیرد.

کاهش فعالیت سامانه بارشی در نوار غربی کشور

ضیاییان با اشاره به اینکه فردا فعالیت سامانه بارشی در نوار غربی کشور کاسته می شود، بیان کرد: براین اساس در مناطقی از شمال شرق، جنوب و سواحل غربی دریای خزر بارش پراکنده و وزش باد پیش بینی می شود.

مدیر کل مرکز پیش بینی و هشدار سازمان هواشناسی از ورود سامانه جدید بارشی طی روز پنج شنبه از سمت شمال غرب به کشور خبر داد و گفت: با ورود سامانه جدید بارشی در شمال غرب برای مناطقی از سواحل دریای خزر، دامنه جنوبی البرز، شمال غرب و بخش هایی از شمال شرق کشور بارش برف و باران و کاهش دما پیش بینی می شود.


بیشتر بخوانید: احتمال آبگرفتگی معابر و رخداد سیلاب در برخی استان ها


وی ادامه داد: روز جمعه با فعالیت این سامانه علاوه بر مناطق شمال غرب، سواحل دریای خزر، دامنه جنوبی البرز و بخش هایی از شمال شرق کشور بارش باران به جنوب غرب، غرب و جنوب کشیده می شود.

ضیاییان با بیان اینکه فردا دمای هوا در سواحل دریای خزر ۴ تا ۶ درجه افزایش می‌یابد، گفت: این در حالی است که طی روز‌های پنج شنبه و جمعه دما ۵ تا ۱۰ درجه کاهش می‌یابد.

این مقام مسئول در پایان با بیان اینکه روز شنبه بارش در نیمه غربی کشور افزایش می یابد، تصریح کرد: فعالیت سامانه بارشی در نیمه غربی کشور موجب بارش باران و برف در دامنه های مرکزی، شمال زاگرس و رگبار و رعد و برق شدید در مناطق مستعد و تگرگ در جنوب و جنوب غرب می شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار