احمدی: سفیر ایران در کرواسی، علاقه زیادی به ورزش دارد/ مطالبات برانکو برعهده باشگاه است

احمدی گفت: سفیر ایران در کرواسی به ورزش علاقه زیادی دارد و دیدار او با برانکو ارتباطی با شایعه انتخاب برانکو به عنوان سرمربی جدید تیم ملی ندارد.

به گزارش خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، عبدالحمید احمدی معاون فرهنگی وزارت ورزش و جوانان درباره انتخاب سرمربی جدید تیم ملی فوتبال، کمک مالی وزارت ورزش به پرسپولیس برای پرداخت مطالبات برانکو توضیحاتی توضیحاتی ارائه داد.

نمی توانم قاطعانه بگویم که برانکو سرمربی تیم ملی می شود

احمدی در پاسخ به این پرسش که آیا برانکو به عنوان سرمربی تیم ملی انتخاب شده گفت: نمی توانم قاطعانه بگویم که برانکو سرمربی تیم ملی می شود زیرا انتخاب سرمربی تیم ملی برعهده فدراسيون فوتبال است و باید ببینیم که فدراسيون فوتبال در این زمینه چه تصمیمی خواهد گرفت.


بیشتر بخوانید: شیعی: یک تیم حقوقی پیگیر قرارداد ویلموتس است/ برانکو گزینه اصلی هدایت تیم ملی خواهد بود


اگر قرار به جدایی ویلموتس باشد، فدراسیون آن را اعلام می کند

احمدی در واکنش به این که گفته می شود برکناری ویلموتس از تیم ملی قطعی شده و او به صورت توافقی از تیم ملی جدا می شود گفت: به اعتقاد من فدراسيون فوتبال باید به طور رسمی این موضوع را اعلام کند، به هر حال این موضوع در حیطه اختیارات فدراسيون فوتبال است و اظهار نظر درباره آن نیز برعهده فدراسیون فوتبال خواهد بود. باید صبر کنیم تا مراحل و مقدمات لازم طی شود تا فدراسيون نتیجه نهایی را به طور رسمی اعلام کند.

سفیر ایران در کرواسی، فردی علاقه مند به ورزش است 

او درباره ملاقات صادق سفیر ایران در کرواسی با برانکو ایوانکوویچ گفت: فکر نمی کنم ملاقات سفیر ایران در کرواسی با برانکو یک ملاقات سازماندهی شده و از پیش تنظیم شده باشد. سفیر ما در  کشور کرواسی، فردی علاقه مند به ورزش است که اخبار مربوط به ورزش ایران و کرواسی را دنبال می کند و با اشخاص ورزشی ملاقات دارد. دیدار او با برانکو هم در راستای برنامه های ورزشی او بوده است، بنابراین خیلی نمی توان دیدار صادق با برانکو را به بحث انتخاب برانکو به عنوان سرمربی تیم ملی ربط داد.


بیشتر بخوانید: پهلوان: برانکو مربی هوشمندی است/ باید با ویلموتس ادامه همکاری بدهیم


فقط ناظمی می تواند درباره کاری که انجام داده پاسخگو باشد

معاون فرهنگی وزارت ورزش و جوانان در واکنش به اقدام مازیار ناظمی مدیر روابط عمومی وزارت ورزش که یک روز پیش از برگزاری مراسم برترین های سال آسیا از انتخاب نشدن بیرانوند به عنوان مرد سال آسیا خبر داده بود گفت: خود ناظمی می تواند راجع به کاری که انجام داده پاسخگو باشد. ما نیز دوست داشتیم این اتفاق خوب برای فوتبال ما بیفتد و بیرانوند با شایستگی هایی که دارد، به عنوان مرد سال آسیا انتخاب شود اما اینطور نشد و به نظر می رسد که برای چنین موقعیت هایی باید  با کنفدراسيون فوتبال آسیا تعامل قوی تری داشته باشیم تا اینگونه بی بهره نمانیم. این که هیچ یک از نامزدهای ایرانی کسب جوایز سال آسیا انتخاب نشدند اتفاق خوبی برای فوتبال ما نبود و امیدوارم دیگر تکرار نشود.

نظر افراد مسئول در وزارت ورزش موضع این وزارتخانه نیست

احمدی در واکنش به انتقاد ناظمی از حضور تاج و دیگر مسئولان فدراسیون در مراسم انتخاب برترین های سال آسیا و در پاسخ به این سوال که آیا مواضع ناظمی مواضع وزارت ورزش است عنوان کرد: نظر افراد مسئول در وزارت ورزش موضع این وزارتخانه نیست و این افراد می توانند نظراتشان را ارائه کنند اما نظر رسمی وزارت ورزش از طریق شخص وزیر یا معاون یا سخنگوی وزارت ورزش درباره موضوعات مرتبط با این وزارتخانه اعلام می شود. بنابراین باید نظرات شخصی را از مواضع رسمی متمایز کنیم و به افراد حق بدهیم نظراتشان را بگویند.


بیشتر بخوانید: محمدی: کمیته فنی باشگاه‌ها باید درباره کیفیت فنی بازیکنان خارجی اعمال نظر کند/ تیم ملی امید ۴ بازی دوستانه انجام می‌دهد


وزارت ورزش کمک می کند نه دخالت

او درباره این که گفته می شود وزیر ورزش بابت نحوه قرارداد ویلموتس از رئیس فدراسیون فوتبال گلایه کرده گفت: در این باره اطلاعی ندارم. تلاش وزارت ورزش کمک به فدراسيون ها در جهت پیشبرد اهداف و برنامه های آن ها است اما به هیچ وجه دخالت در کار فدراسیون ها از اهداف وزارت ورزش نیست زیرا مسئولیت و پاسخگویی باید برعهده یک نهاد باشد و به همین دلیل وزارت ورزش در کار فدراسیون ها دخالت نمی کند اما اگر فدراسيون ها در مواقعی به مشورت و کمک نیاز داشته باشند، وزارتخانه هر کاری بتواند انجام می دهد.

وزارت ورزش هیچ مسئولیتی برای مذاکره با سرمربی تیم ملی ندارد

معاون فرهنگی وزارت ورزش و جوانان درباره شایعاتی که مبنی بر مذاکره وزارت ورزش با برانکو مطرح شده گفت: وزارت ورزش هیچ مسئولیتی برای مذاکره با سرمربی تیم ملی ندارد و این کار برعهده فدراسیون است. به حکم قانون وزارت ورزش اجازه ندارد در ورزش قهرمانی به هیچ تیمی کمک کند و از آن جایی که این موضوع از طرف نهادهای بازرسی و دیوان محاسبات رصد می شود، وزارت اجازه ندارد ریالی خرج هیچ تیمی کند. مطالبات برانکو نیز مربوط به باشگاه پرسپولیس است و آن ها باید مطالبات برانکو را پرداخت کنند.


بیشتر بخوانید: خوردبین: دهداری استاد من بود/ برانکو سرمربی تیم ملی باشد بهتر است/ باید تا نیم فصل به کالدرون فرصت دهند


کمیته اخلاق وزارت ورزش به تازگی تشکیل شده است

او درباره تشکیل کمیته اخلاق در فدراسیون و این که گفته می شود یکی از وظایف این کمیته ورود به بحث جذب بازیکنان خارجی بی کیفیت در فوتبال ایران است گفت: کمیته اخلاق به تازگی تشکیل شده و تنها یک جلسه برگزار کرده است. مسائل زیادی در دستور کار این کمیته قرار دارد و در نشست های پیش رو درباره کلیت ورزش کشور و موضوعات مربوط به صیانت از ارزش های اخلاقی ورود خواهد کرد و موضوع  جذب بازیکنان خارجی هم می تواند یکی از موضوعات مورد توجه باشد.

انتهای پیام/ 

اظهارات معاون فرهنگی وزارت ورزش و جوانان درباره سرمربی تیم ملی 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار