فراز و فرود تشکیل دولت جدید در لبنان؛

توافق اولیه گروه‌های سیاسی لبنان با نخست‌وزیری «سمیر الخطیب»

گروه‌های سیاسی لبنان درباره تشکیل دولت تکنوسیاسی به نخست‌وزیری «سمیر الخطیب» به توافق اولیه دست یافته‌اند.

توافق اولیه گروه‌های سیاسی لبنان با نخست‌وزیری «سمیر الخطیب»به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی الجزیره، منابع لبنانی از توافق اولیه بیشتر گروه‌های سیاسی لبنان درباره تشکیل دولت به نخست‌وزیری «سمیر الخطیب» خبر دادند.

برخی منابع آگاه از تلاش‌ها برای تشکیل دولت جدید، به خبرنگار این شبکه گفتند گروه‌های سیاسی درباره تشکیل دولت تکنوسیاسی به نخست‌وزیری سمیر الخطیب به توافق اولیه دست یافته‌اند. این در حالی است که «جبران باسیل» رئیس حزب جریان ملی آزاد در این توافق مشارکت ندارد.

به گفته این منابع، دولت احتمالی از اختیارات استثنائی برخوردار نخواهد بود و برای تصویب قانون جدید انتخاباتی و تعیین موعدی برای برگزاری انتخابات پارلمانی زودهنگام تلاش نخواهد کرد.

منابع افزودند: همه گروه‌های سیاسی برخی وزرا را تعیین خواهند کرد و این اقدام فقط به نخست وزیر سپرده نخواهد شد؛ بلکه این اقدام در چارچوب توافق با نخست وزیر انجام خواهد شد.

به گفته این منابع، این دولت بین شش تا نه ماه در قدرت خواهد بود.

مردم لبنان مدتی است که در اعتراض به شرایط اقتصادی و فساد مالی به خیابان‌ها آمده‌اند. اعتراضات آن‌ها به استعفای سعد الحریری، نخست‌وزیر این کشور منجر شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار