معرفی خودرو/

بررسی فنی خودرو کراس‌اوور جنسیس GV۸۰ +مشخصات

هرچند برند لوکس هیوندای یعنی جنسیس کار خود را با سدان‌ها آغاز کرد، اما هرگز بخش بشدت داغ شاسی‌بلند‌ها را فراموش نکرده است و قصد دارد به‌زودی با مدل GV۸۰ برای اولین بار به این بخش فوق‌العاده رقابتی وارد شود.

بررسی فنی خودرو کراس‌اوور جنسیس GV۸۰به گزارش خبرنگار نبض بازار گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، هرچند برند لوکس هیوندای یعنی جنسیس کار خود را با سدان‌ها آغاز کرد، اما هرگز بخش بشدت داغ شاسی‌بلند‌ها را فراموش نکرده است و قصد دارد به‌زودی با مدل GV۸۰ برای اولین بار به این بخش فوق‌العاده رقابتی وارد شود. GV۸۰ یکی از مهم‌ترین محصولات جنسیس محسوب می‌شود و حالا تصاویری از آن افشا شده است که نمای نسبتاً کامل از بیرون و داخل آن‌را نشان می‌دهند. این تصاویر بدون پوشش در جریان تصویربرداری‌های تجاری از این خودرو در کرهٔ جنوبی گرفته شده و به بیرون درز کرده است.

به لطف این تصاویر، هم‌اکنون ایدهٔ کاملی در مورد طراحی اولین شاسی‌بلند جنسیس هم در داخل و هم در خارج در اختیار داریم. با توجه به این تصاویر، همان‌طور که انتظار می‌رفت GV۸۰ در جلو از جلوپنجرهٔ پنج‌ضلعی بزرگی برخوردار است که توسط بسیاری به سپر سوپرمن با اندازه‌ای بسیار بزرگ تشبیه شده است.

این خودرو در داخل، اما لوکس‌تر از سدان‌های کنونی جنسیس به نظر می‌رسد، زیرا در اینجا از متریال پریمیوم، تودوزی چرمی و تریم چوبی استفاده شده و فضایی فراهم شده که کاملاً برای یک کراس‌اوور لوکس مناسب است. تصاویری که از داخل GV۸۰ منتشر شده متعلق به دو نمونهٔ مختلف هستند که رنگ داخلی یکی خاکستری و دیگری کرمی است.

در مقابل راننده یک غربیلک فرمان دو پرهٔ منحصربه‌فرد قرار گرفته که با چرم پوشیده شده و از تریم فلزی برخوردار است. پشت این غربیلک فرمان نیز در نمونهٔ خاکستری‌رنگ، صفحه آمپری با سرعت‌سنج بزرگ آنالوگ به چشم می‌خورد که شاید کمی ناامیدکننده به نظر برسد، زیرا امروزه بسیاری از کراس‌اوور‌های لوکس به صفحه آمپر‌های دیجیتالی مجهز هستند، اما به گفتهٔ منابع کره‌ای، فقط تیپ پایه و احتمالاً صرفاً نسخه‌های داخلی GV۸۰ با صفحه آمپر آنالوگ عرضه خواهند شد و تیپ‌های میانی و بالایی و همین‌طور نسخه‌های صادراتی به صفحه آمپر دیجیتالی مجهز خواهند بود.

بررسی فنی خودرو کراس‌اوور جنسیس GV۸۰

این در حالی است که در این تصاویر در نمونهٔ کرم‌رنگ صفحه آمپر دیجیتالی دیده می‌شود که طبق این گزارش‌ها احتمالاً در آمریکای شمالی به‌صورت استاندارد ارائه خواهد شد. از صفحه آمپر که بگذریم، در کابین GV۸۰ یک داشبورد شیک با صفحه‌نمایشی در بالای آن جلب‌توجه می‌کند.

در زیر این قسمت دریچه‌های باریک تهویه با تریم فلزی جای گرفته‌اند که این تریم تا سمت شاگرد ادامه یافته است. در زیر دریچه‌های تهویه هم نمایشگر دومی قرار گرفته که با کنترلر‌های دوار بزرگ و مجموعه‌ای از دکمه‌ها احاطه شده است. به نظر می‌رسد این دکمه‌ها دسترسی سریع به تنظیمات تهویه و منو‌های سیستم اطلاعاتی-سرگرمی را فراهم می‌کنند.

کنسول میانی GV۸۰ نیز از سبک معمول جنسیس فاصله گرفته است، زیرا در آن یک شیفتر دندهٔ دوار جدید با دکمهٔ ترمز پارک در مرکز آن به چشم می‌خورد. طرح دایره‌ای در انتخاب‌گر حالات مختلف رانندگی که با دکمه‌های نقره‌ای احاطه شده نیز اعمال گشته است. این کنسول همچنین از تریم چوبی و کاور نگه‌دارنده‌های لیوان هم برخوردار است.

هرچند هنوز اطلاعاتی رسمی در مورد پیشرانه‌های GV۸۰ منتشر نشده، اما بااین‌حال می‌توانیم گزینه‌های موجود در لیست پیشرانه‌های آن‌را برشماریم. موتور پایهٔ این خودرو یک نمونهٔ ۲.۵ لیتری چهار سیلندر توربو با ۳۰۰ اسب بخار قدرت خواهد بود.

بررسی فنی خودرو کراس‌اوور جنسیس GV۸۰

اما خریدارانی که خواهان قدرت بیشتری هستند می‌توانند سراغ موتور ۳.۵ لیتری V۶ با ۳۷۵ اسب بخار قدرت و ۵۳۰ نیوتن متر گشتاور بروند. در بازار‌های خارج از ایالات‌متحده نیز یک پیشرانهٔ ۳ لیتری شش سیلندر خطی دیزلی با ۲۷۴ اسب بخار قدرت و ۵۹۰ نیوتن متر گشتاور ارائه خواهد شد تا GV۸۰ بتواند بهتر با ب‌ام‌و X۵ و مرسدس بنز GLE رقابت کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار