جبران کمبود معلم در خوزستان با جذب نیروی حق‌التدریس

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان از اختصاص نیروی حق التدریس به استان به منظور جبران کمبود معلم خبر داد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، کوروش مودت مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان امروز چهارشنبه ۱۳ آذرماه در آیین بزرگداشت روز دانشجو و جشن دانشجو معلمان نوورود دانشگاه فرهنگیان که در اهواز برگزار شد، دانشگاه فرهنگیان را کارخانه انسان‌سازی دانست و گفت: منش معلم باید به گونه‌ای باشد که بتواند نسل آینده را تربیت کند و از همه امکانات موجود، نهایت استفاده را ببرد.

او با بیان اینکه امسال بیش از ۶۰۰ فارغ‌التحصیل از دانشگاه فرهنگیان داریم، بیان داشت: در استان با کمبود نیروی انسانی مواجه هستیم و یکی از منابع تولید نیروی انسانی آموزش و پرورش، دانشگاه فرهنگیان است.

مودت با بیان اینکه در سال جاری حدود ۳ هزار و ۳۵۰ تا ۳ هزار و ۵۰۰ معلم بازنشسته می‌شوند، تصریح کرد: پس از ایجاد طرح رتبه‌بندی معلمان نیز قطعا بر تعداد بازنشستگان افزوده خواهد شد.

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان با بیان اینکه باید برنامه‌ریزی‌ای صورت بگیرد تا نیروی انسانی آموزش و پرورش از یک منبع ثابت تامین شود، افزود: با توجه به اینکه تراز استان در نقل و انتقالات منفی ۵۰۰ است، تا ۳ سال آینده نمی‌توانیم از محل نقل و انتقالات، نیرو جذب کنیم. تامین نیرو در استان از طریق جذب نیروی حق‌التدریسی، ماده ۲۸ و دانشگاه فرهنگیان است.

این مقام مسئول اظهار کرد: خوشبختانه برای جبران کمبود نیرو در آموزش و پرورش، وزیر دستور داد تا تعدادی نیروی حق‌التدریس برای ارتقا شاخص نیروی انسانی به استان اختصاص داده شود. در این زمینه تفاهم‌نامه‌ای بسته شده و اختصاص نیرو فقط برای استان خوزستان در نظر گرفته شده است و در فاصله زمانی نه چندان دور، محقق خواهد شد.

انتهای پیام/گ

دانش آموزان ابتدایی چشم انتظار معلم

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.