معرفی ۳۰ واحد آلاینده در همدان

معاون مدیرکل محیط زیست همدان از معرفی ۳۰ واحد آلاینده در استان خبر داد.

معرفی ۳۰ واحد آلاینده در همدانبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان،عادل عربی، معاون مدیرکل محیط زیست همدان با بیان اینکه امسال ۳۰ واحد به عنوان واحد آلاینده معرفی شده است،گفت: ۱۸ واحد در خصوص پسماند و فاضلاب و ۱۲ واحد به عنوان واحد آلودگی هوا معرفی شدند.

او با اشاره به مدیریت پسماند‌های عفونی مطب‌های خصوصی استان گفت: در مورد پسماند‌های خصوصی شرکت مربوطه از سوی کارگروه پسماند استان معرفی و کار خود را آغاز کرد که جز ملایر توانستیم مدیریت خوبی داشته باشیم.

معاون مدیرکل محیط زیست همدان اضافه کرد: در حال حاضر تمام پسماند‌های مراکز درمانی دولتی استان مدیریت می‌شوند.

عربی ادامه داد: اخیرا موضوع ملایر در کارگروه پسماند استان مطرح شد و با همکاری نظام پزشکی این شهرستان موضوع حل خواهد شد.

او  افزود: مدیریت و بی‌خطرسازی پسماند‌های مراکز خصوصی ملایر در حال حاضر انجام می‌شود.

معاون مدیرکل محیط زیست همدان با اشاره به اینکه هوای همدان در آذر چهار روز در وضعیت هشدار بوده که آذرماه سال گذشته نیز همین شرایط را داشتیم گفت: سال گذشته استان ۵۱ روز وضعیت هشدار داشت و امسال تاکنون ۲۱ روز بوده است.

عربی با اشاره به شناسایی واحد‌های آلاینده در استان خاطرنشان کرد: امسال۳۰ واحد به عنوان واحد آلاینده معرفی شده که ۱۸ واحد در خصوص پسماند و فاضلاب و ۱۲ واحد به عنوان واحد آلودگی هوا معرفی شده‌اند.

او با بیان اینکه سال گذشته ۴۷ واحد آلاینده معرفی شدند افزود: در چند روز آینده واحد‌های آلاینده سه ماهه نیز معرفی خواهند شد.

معاون مدیرکل محیط زیست همدان با اشاره به  جانمایی مکان جدید دفع پسماند همدان گفت: در منطقه جنوب استان، زمین معرفی شده است که اخذ زمین، مجوزها، انجام مطالعات و ارائه طرح جامع زمان‌بر است.

عربی با اشاره به اینکه اخیرا گزارش ارزیابی به اتمام رسیده است افزود: در ناحیه شمال و مرکز استان مشکل محل نداشتیم و در حال حاضر قریب به ۲۰ شهر و روستا پسماند خود را به آنجا منتقل می‌کنند.

اوادامه داد: تنها مطالعه نیاز به یک سال زمان دارد و اینطور نبوده که کار پیشرفتی نداشته باشد.

معاون مدیرکل محیط زیست همدان با بیان اینکه در خصوص دفع پسماند سفال لالجین دو اتفاق بسیار خوب رخ داده است گفت: پسماند‌های سفال شهرک صنعتی به محل مجاز منتقل شده و دیگر به رودخانه   وارد نمی شود.

عربی افزود: پسماند‌های کارگاه‌های سفال داخل شهر نیز تا جایی که امکان دارد به کمک شهرداری به محل پسماند‌های شهرک سفال منتقل می‌شود.

عربی با تاکید به اینکه پسماند‌های گچی از سوی سرمایه گذار در حال مدیریت است و بازیافت می‌شود افزود: برای بازیافت به کارخانه سیمان هگمتانه منتقل می‌شود البته مشکلاتی برای نحوه جمع‌آوری وجود دارد، اما فرد مجری به دنبال راه‌اندازی واحد بازیافتی در منطقه است تا پسماند‌های گچی داخل شهر و شهرک صنعتی را بازیافت کند.

انتهای پیام/ب

منبع: فارس

برچسب ها: محیط زیست ، آلاینده
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار