کارشناس اداره کل هواشناسی استان ایلام عنوان کرد؛

ورود موج بارشی پر قدرت از روز جمعه به استان ایلام

کارشناس اداره کل هواشناسی استان ایلام از ورود موج بارشی پر قدرت و پر انرژی از ظهر جمعه در استان خبر داد.

ورود موج بارشی پر قدرت از روز جمعه برای استان ایلام

احسان احمدی نژاد کارشناس اداره کل هواشناسی استان ایلام در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام , گفت:ورود موج بارشی پر قدرت و پر انرژی دیگری از بعدازظهر جمعه وارد استان ایلام می شود که بارش‌های شدیدی برای کل استان پیش بینی میشود، شدت بارش‌ها در نیمه جنوبی استان در حد خسارات است.

او ادامه داد:میزان احتمالی بارش‌ها در سطح استان تا روز یکشنبه هفته آینده بین ۲۰ تا ۱۰۰ میلیمتر برآورد میشود.

احمدی نژاد اضافه کرد:با توجه به سامانه بارش بسیار عالی قبلی و سیر آب شدن سطح زمین و از طرفی نبود پوشش گیاهی خطر جاری شدن سیل بسیار زیاد است که میتواند بیشترین اسیب به شهرستان دهلران محتمل شود طبق خروجی جدید مدل‌ها کانون بارش‌های سنگین و تندری برروی شهرستان دهلران است که خسارات احتمالی در این شهرستان دو چندان میکند.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان ایلام  عنوان کرد:از این رو توصیه می‌شود برای کاهش خسارات احتمالی، تمهیدات لازم از سوی شهروندان، سازمان‌های امدادی و مدیریت بحران اتخاذ شود.
از جمله:

۱-پاکسازی بستر رودخانه‌ها و مسیل‌ها تمام‌مناطق استان ایلام.

۲-پاکسازی معابر و جداول سطح شهر‌ها و نخاله‌های ساختمانی در سطح خیابان‌ها (مردم با ریختن زباله و نخاله در کانال‌ها و جداول سهم زیادی در آبگرفتگی معابر دارند از تمامی شهروندان درخواست میشود که از ریختن زباله و نخاله در معابر و جداول شهری خودداری کنند).

۳-بازدید و لایروبی سیل بند‌های که احتمال جاری شدن سیل و طغیان رودخانه‌ها زیاد است۴- عشایر؛ کشاورزان؛ زنبورداران؛ باغداران اقدامات لازم جهت جلوگیری از خسارات احتمالی انجام دهید.

۵-پاکسازی و ایمن سازی محور‌های مواصلاتی و گردنه‌های که احتمال ریزش سنگ و کوه وجود دارد و بازدید پل‌ها.

۶-راهداری‌ها در مسیر‌های کوهستانی و گردنه‌های برفگیر آمادگی کامل داشته باشید نمکپاشی رو قبل شروع بارش‌های برف.

۷-دامداران و عشایر عزیز که اگر در بستر رودخانه چادر برپا کردید حتما منطقه خود را ترک کرده و در جای مناسبی چادر برپا کنید.

انتهای پیام/ د

 

برچسب ها: هواشناسی ، آب و هوا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.