ظرفیت اقامتی استان یزد از ۹ هزار تخت گذشت

معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: با افتتاح دو اقامتگاه بومگردی ظرفیت اقامتی استان یزد به بیش از ۹ هزار تخت رسید.

ولی تیموری، معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در حاشیه افتتاح اقامتگاه بومگردی در یزد، در گفت و گو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد ،  گفت: ظرفیت اقامتی استان یزد در دولت ابتدای دولت یازدهم سه هزار و ۷۰۰ تخت بود که امروز با افتتاح دو اقامتگاه بومگردی در شهرستان‌های یزد و مهریز از مرز ۹ هزار تخت گذشت.

او با اشاره به اینکه در گذشته زیرساخت‌های اقامتی با مشکل رو به رو بود، افزود: این کمبود‌ها را بدون نیاز به احداث هتل‌های لوکس و سرمایه گذاری‌های خارجی با استفاده از ظرفیت‌های بومی و ایجاد و توسعه اقامتگاه‌های بومگردی و تاریخی برطرف کردیم.

تیموری با بیان اینکه فضا‌های لوکس در بستر یک شهر تاریخی هم خوانی ندارد، اظهار داشت: با مرمت و تغییر کاربری خانه‌های تاریخی علاوه بر احیای بنا‌های تاریخی از این ظرفیت برای نیاز‌های اقامتی استان و کشور استفاده می‌کنیم.

معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی افزود: خانه‌های بومگردی علاوه بر تامین نیاز‌های اقامتی، گردشگران را با فرهنگ بومی مردم منطقه، هنر‌های سنتی و غذا‌های محلی و معماری سنتی آشنا می‌کند.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار