تولیدبرق مازاد بر نیاز در خراسان جنوبی

استاندار خراسان جنوبی گفت:با اقدامات مناسبی که صورت گرفته در حال حاضر ۳ برابر نیاز استان تولید برق داریم.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ، معتمدیان استاندار خراسان جنوبی در دیدار با معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی گفت: زیربنای توسعه تکمیل زیرساخت‌ها است و مهمترین نیاز در استان، تأمین و تکمیل زیرساخت‌ها در راستای کمک به صنعت است.

او پیگیری برای تأمین نیاز برق معادن را از اولویت برنامه‌های استان خواند و افزود:در شهرستان نهبندان که قطب معدنی استان است سرمایه گذاران در تامین برق مورد نیاز فعالیت معدنی خود با مشکل مواجه هستند.

معتمدیان بیان کرد: برای رفع بخش‌هایی از این نیاز با شرکت ایمیدرو توافق نامه‌ای منعقد کرده‌ایم، اما برای حصول نتیجه بهتر همراهی و مساعدت وزارت نیرو را نیازمندیم.

استاندار خراسان جنوبی با اشاره به ظرفیت بالقوه استان در انرژی‌های تجدیدپذیر، گفت: وجود روز‌های آفتابی فراوان و تونل‌های بادی فرصت بسیار مغتنمی برای سرمایه گذاران است و وزارت نیرو برای بهره‌برداری از این پتانسیل‌ها باید توجه ویژه داشته باشد.

حائری معاون برق و انرژی وزارت نیرو نیز در این دیدار با اشاره به ظرفیت‌های انسانی و اقلیمی استان همجواری با افغانستان را فرصت مناسبی برای مشارکت و سرمایه گذاری دانست.

او  با بیان اینکه کشور ایران در دنیا جزو چهار سازنده تولید نیروگاه است، گفت: خراسان جنوبی در زمینه مدت زمان خاموشی در سال جزو استان‌های مطلوب است.

حائری به تلفات انرژی الکتریکی در خراسان جنوبی اشاره و تصریح کرد: تلفات توزیع در کل کشور ۹ درصد و در خراسان جنوبی ۷ درصد است.

معاون برق و انرژی وزارت نیرو با بیان اینکه برق مورد نیاز در هر نقطه از خراسان جنوبی را در چهارچوب ضوابط مربوطه تامین می‌کنیم، گفت: باید در زمینه جذب سرمایه گذار و رشد صنایع در این استان تلاش شود.

او بیان کرد: تا قبل از دو سال پیش رشد مصرف پیک سالانه ۵.۲ درصد بوده که این روند در سال جاری نسبت به سال گذشته به یک درصد رسیده که نشان از صرفه جویی بالغ بر ۳ هزار و ۸۰۰ مگاوات دارد.

حائری از آغاز مرحله سوم پروژه ملی مدیریت مصرف خبر داد و اظهار کرد: استان پهناوری مانند خراسان جنوبی نیازمند ظرفیت سازی است و باید تامین برق رسانی مناسبی داشته باشیم.

در پایان این دیدار از زحمات محمد ابراهیم شرکاء در مدت ۴ سال و نیم حضورش در شرکت توزیع نیروی برق استان تقدیر و مهدی دادگر به عنوان مدیر عامل جدید شرکت توزیع نیروی برق استان معرفی شد.

انتهای پیام/ ی

برچسب ها: وزارت نیرو ، صنعت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار