اعتصاب بیش از ۵۰ درصد کارگران شرکت ملی راه آهن فرانسه

رئیس شرکت ملی راه آهن فرانسه اعلام کرد میزان مشارکت کارکنان بخش راه آهن فرانسه در اعتصابات روز پنجشنبه به طور متوسط ۵۵،۶ درصد است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، رئیس شرکت ملی راه آهن فرانسه اعلام کرد: میزان مشارکت کارکنان بخش راه آهن فرانسه در اعتصابات روز پنجشنبه به طور متوسط ۵۵،۶ درصد است که ۸۵،۷ درصد آن را رانندگان و ۷۳،۳ درصد بقیه را مسئولان بخش کنترل در بر می‌گیرند.

اعتصاب سراسری در فرانسه که در اعتراض به اصلاح قانون بازنشستگی برگزار شده، فعالیت‌های اقتصادی این کشور را به شدت مختل و به ویژه پالایشگاه‌های این کشور را از کار انداخته است.

امانوئل لپین، دبیر فدرال کنفدراسیون عمومی کار CGT Chimie اعلام کرد کارگران هفت پالایشگاه از هشت پالایشگاه فرانسه در اعتراض به اصلاح قانون بازنشستگی که امانوئل مکرون، رئیس جمهور این کشور خواستار شده، اعتصاب کرده و هیچ محصولی تولید نمی‌کنند.

لپین تاکید کرد چنین اعتصابی در چنین سطح وسیعی هیچ گاه در فرانسه اتفاق نیفتاده است.

شرکت توتال فرانسه نیز اعلام کرد اواسط امروز دوازده مخزن از دویست مخزن که هفت تا از آن‌ها متعلق به توتال بود روز پنجشنبه بسته شد. فعالیت پنج پالایشگاه نیز که توسط توتال اداره می‌شود به علت اعتصاب کارگران متوقف شده است.

به گفته دبیر فدرال کنفدراسیون عمومی کار فرانسه، جنبش‌های اعتراضی پیشین که در پالایشگاه‌های فرانسه اتفاق افتاده بود، تداوم و وسعت اعتصاب امروز را نداشت.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار