خلیلیان در جمع خبرنگاران:

سال ۹۰ بهترین سال اقتصادی کشور در چند دهه گذشته بود/ لزوم شفاف سازی هزینه‌های انتخابات

وزیر کشاورزی دولت دهم گفت: در دولت‌های نهم و دهم کار‌های بزرگی انجام شد و سال ۹۰ بهترین سال اقتصادی در چند دهه اخیر بود.

احمدی نژادحاشیه‌هایی داشت که آن را را تایید نمی‌کنیمبه گزارش خبرنگار حوزه دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، صادق خلیلیان وزیر جهاد کشاورزی دولت دهم در جمع خبرنگاران در پاسخ به این سوال که از کدام حوزه انتخابیه و در قالب چه گرایشی به انتخابات وارد می‌شوید، گفت: از حوزه انتخابیه تهران شرکت کردم و گرایش بنده در بستر اصولگرایی است، هرچند الآن به عنوان فرد مستقل شرکت کردم اما ممکن است لیست‌هایی تهیه شود و افرادی را در آن لیست‌ها قرار دهند که ما هم استقبال می‌کنیم.

او گفت: جریان دولت‌های نهم و دهم را به لحاظ خدمات و کار‌های بزرگی که انجام شد باید تفکیک کرد، مانند هدفمندی یارانه‌ها که در سطح وسیع انجام شد. سال ۹۰ بهترین سال اقتصادی کشور در چند دهه گذشته بود.

خلیلیان افزود: در این فضای سیاسی کشور، ما ابتدا باید مجلس کارآمد و در نهایت دولت کارآمد و باشهامت داشته باشیم تا بتوانیم اهداف نظام، انقلاب و آنچه خواست مردم هست را محقق کنیم.

او ادامه داد: بعد از چهل سال بد است که مردم ما همچنان در رفاه پایین و فاصله طبقاتی زیاد قرار داشته باشند، پس مجالس و دولت‌های ما چه می‌کنند و در کدام مسیر حرکت می‌کنند؟ فکر می‌کنم خدمات دولت نهم و دهم را چه در مجلس و چه در دولت آینده نیاز داریم.

خلیلیان بیان کرد: در عین حال احمدی نژاد حاشیه‌هایی هم داشت که ما آنها را تایید نمی‌کنیم و امیدواریم حاشیه‌ها به متن غلبه نکند.

خلیلیان درباره شفافیت هزینه‌های انتخاباتی، تاکید کرد: یکی از کار‌های اساسی که قطعاً باید چه در انتخابات ریاست جمهوری و چه مجلس انجام شود بحث شفاف شدن هزینه‌های انتخابات در ستاد‌های انتخاباتی، جناح‌های سیاسی و لیست‌هایی که منتشر می‌شود است. اگر شفاف‌سازی صورت نگیرد فکر می‌کنم جناح و فرد صلاحیت خود را از دست داده است.

او در رابطه با نقطه ضعف مجلس دهم بیان کرد: نقطه ضعف مجلس دهم انفعال در خصوص مسائل و ضعف ارتباط با مردم است. مجلس ما کارآیی لازم را ندارد و در این چند سال اخیر هیچ نوع طرح اساسی که بتواند ریل‌گذاری در بخش اجرا باشد بیرون نیامد.

وزیر جهاد کشاورزی دولت دهم خاطرنشان کرد: ما باید استراتژی‌های خود را در مجلس به قانون تبدیل کنیم و دولت و بخش اجرا را ملزم کنیم آن را طی کنند و در نهایت بعد از یک دهه متوجه می‌شویم ما چه بخشی از اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را محقق کردیم.

خلیلیان افزود: این کشور متعلق به مردم است نه اینکه عده‌ای به مجلس بروند و مردم را رعیت خود بدانند و ارتباط خود را قطع کنند و به دنبال رانت باشند و با یک سری زدوبند با دولت به وکیل الدوله تبدیل شوند.

او تصریح کرد: نتیجه همین است که دولت کار‌هایی انجام می‌دهد که عملاً نظارت کافی روی آن نیست و بی‌محابا هر کاری خواستند می‌کنند و هر قدری هم خواستند پوشش می‌دهند و کسی نیست آنها را به صحنه مجلس بیاورد یا بحث عدم کفایت آنها را مطرح یا وزاری ناکارآمد را استیضاح کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار