نماینده ولی فقیه در استان قزوین:

مسجد باید با فعالیت‌های فرهنگی هنری ارتباط بیشتری بگیرد

نماینده ولی فقیه در استان قزوین گفت: با اقدامات مختلفی که در حال شکل گیری است مسجد باید با هنر، تئاتر و فعالیت‌های فرهنگی و هنری ارتباط بیشتری بگیرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی امام جمعه قزوین در دیدار با آقای مومنی شریف، رئیس حوزه هنری کشور با اشاره به اینکه یکی از نیاز‌های اصلی مساجد پیوند با هنر است، گفت: مداحی که در مسجد مرثیه سرایی می‌کند، شاعری که در مسجد حماسه سرایی می‌کند و سایر اتفاق‌های مختلفی که در مسجد رخ می‌دهد در زیر مجموعه هنر قرار می‌گیرد و هنری که آلوده به غرب زدگی و مسائل غیر شرعی نباشد و شانیت مسجد را هم رعایت کند، نیاز مسجد است.

امام جمعه قزوین با اشاره به اینکه اهالی مسجد حق دارند از ظرفیت عظیم هنر بهره‌مند شوند، عنوان کرد: وضعیت استفاده از هنر در مساجد مطلوب ارزیابی نمی‌شود و این مهم در حالی است که خداوند متعال کار خود را در قرآن کریم با هنر شروع کرده است و در تمامی آیات قرآن کریم هنر را می‌توان یافت.

نماینده ولی فقیه در استان خاطرنشان کرد: هنرمند با مهارت و دانش در زمینه علوم دینی می‌تواند یک تفسیر هنری از قرآن کریم بنویسد چرا که به نظر می‌رسد آیات قرآن کریم به وسیله هنر اثر گذاری بیشتری داشته باشد.

حجت الاسلام و المسلمین عابدینی تصریح کرد: مسجد برای نماز، کسب علم، اقتصاد، قضاوت و سایر موضوعات اجتماعی و سیاسی است و باید از ظرفیت‌های مختلفی که مساجد می‌توانند در اختیار مسلمانان قرار دهند استفاده کرد.

او با بیان خاطره‌ای از ورود روحانیون با زبان تئاتر و هنر به مساجد و استقبال ویژه مردم از این هنر‌ها پیش از انقلاب اسلامی، بیان کرد: ورود به مسجد نباید سبب حساسیت برخی از افراد باشد و در زمینه ورود هنر به مساجد باید ظرافت لازم را داشت تا بدین وسیله حرمت مسجد و خط قرمز‌های شرعی مسجد هم رعایت شود.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.