خرید اتوبوس‌های جدید حمل و نقل عمومی گرگان در سال ۹۹

سرپرست سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری گرگان از خرید اتوبوس‌های جدید خبر داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان، مهدی کمالغریبی سرپرست سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری گرگان گفت: گران شدن سوخت موجی از مردم را به سمت سیستم حمل و نقل عموم سوق خواهد داد و این استقبال باید با گسترش کمی و کیفی ناوگان جبران شود.

او افزود: برنامه ریزی می‌کنیم که با افزایش خرید اتوبوس و توسعه ناوگان زمان انتظار را به ۱۰ دقیقه کاهش دهیم و هم اکنون ۷۲ دستگاه اتوبوس و دو هزار و ۹۴۲ تاکسی در سطح شهر برای خدمات رسانی به مردم فعالیت می‌کنند.

سرپرست سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری گرگان با بیان این که اتوبوس‌ها از ساعت ۶ صبح تا ۸ شب در ۳۲ خط و ۴۸۸ ایستگاه در سطح شهر فعال هستند، گفت : زمان انتظار برای اتوبوس در گرگان به طور میانگین بین ۱۵ الی ۲۰ دقیقه است.

کمالغریبی افزود: افزایش نرخ کرایه در دستور کار سازمان و شهرداری نیست و سهمیه سوخت برای آن‌ها کفایت می‌کند، ولی پیگیر سهمیه سوخت برای سرویس‌های مدارس و آژانس‌ها هستیم که در این زمینه مکاتباتی انجام شده تا سهمیه آن‌ها افزایش یابد.

او با اشاره به این که تاکسی‌های تک سوز ماهیانه ۴۰۰ لیتر و تاکسی‌های دوگانه سوز ۲۰۰ لیتر سهمیه دارند، بیان کرد که پیمایش روزانه تاکسی‌ها به طور میانگین بین ۱۰۰ تا ۱۵۰ کیلومتر است که در این صورت تاکسی بین ۲۰ الی ۳۰ لیتر بنزین مصرف می‌کند بنابراین اگر میزان سهمیه تاکسی‌ها به ۶۰۰ لیتر افزایش یابد، عمده مشکلات کاهش می‌یابد.

کمالغریبی با بیان این که آمار جابجایی روزانه اتوبوس ۷۲۵ نفر و تاکسی ۱۲۵ نفر است، ادامه داد: میانگین عمر ناوگان تاکسی گرگان بین ۹ الی ۱۰ سال و عمر اتوبوس‌ها با توجه به نوسازی انجام شده با حمایت شهردار گرگان ۸.۵ سال است.

او با بیان این که عمر ناوگان ما نسبت به سایر شهر‌ها قابل قبول است، از برنامه ریزی برای خرید ۲۰ دستگاه اتوبوس جدید و بازسازی ۱۰ دستگاه اتوبوس با تاکید و حمایت شهردار گرگان در سال ۹۹ خبرداد.

انتهای پیام/ن
برچسب ها: بنزین ، گرانی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.