با ادامه بن بست تشکیل کابینه اسرائیل، شماری از سیاستمداران رژیم صهیونیستی به رئیس این رژیم پیشنهاد دادند اگر نتانیاهو برای همیشه از دنیای سیاست کناره گیری کند، اتهامات وی را نادیده می‌گیرند.

بپیشنهاد اسرائیلی‌ها به نتانیاهو: عفو در برابر کناره گیری از دنیای سیاسته گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، شبکه ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی گزارش داد که «رووین ریولین» رئیس این رژیم به نتانیاهو پیشنهاد داده در صورتی که برای همیشه از عرصه سیاسی کنار برود و به انجام دادن جرایمی که به آن‌ها متهم شده، اعتراف کند، او را از محکوم شدن در دادگاه عفو کند. نتانیاهو تا کنون به این پیشنهاد که از سوی طرف‌های سوم متعددی به وی ابلاغ شده، پاسخی نداده است.

وی پیشتر هم تاکید کرده بود که نه درخواست عفو و نه تجدید نظر می‌کند. شبکه ۱۲ همچنین گزارش داد که دادستان کل رژیم صهیونیستی هم با این پیشنهاد موافق است. به نوشته جروزالم‌پست، با این که ریولین یا مندلبیت هیچ صحبت علنی درباره این پیشنهاد نکرده‌اند، اما فشار‌ها مبنی بر اجرایی شدن آن، برای جلوگیری از برگزاری سومین انتخابات سراسری طی امسال افزایش یافته است. مندلبیت دو هفته پیش در بیانیه‌ای اعلام کرد که نتانیاهو رسما به تقلب، دریافت رشوه و سوء استفاده از اعتماد عمومی متهم شده است.

نتانیاهو ۳۰ روز فرصت دارد تا به صدور درخواست سلب مصونیت، اعتراض کند. بعد از این بیانیه بود که نتانیاهو با ادبیاتی شبیه ترامپ اتهامات مطرح شده علیه خودش را رد کرد و گفت: از نخست‌وزیری استعفا نمی‌کنم. تصمیم دادستانی برای صدور کیفرخواست علیه نتانیاهو در حالی گرفته شده که روند تشکیل کابینه در فلسطین اشغالی به بن بست رسیده و احتمال دارد رژیم صهیونیستی وادار شود برای سومین بار در کمتر از یک سال، انتخابات عمومی برگزار کند.

منبع:خراسان

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.