انگیزه جوان سعودی از تیراندازی در پایگاه نظامی آمریکا چه بود؟

جوان سعودی که روز گذشته در پایگاه نظامی آمریکا در فلوریدا اقدام به تیراندازی کرد، علت این کار خود را در توئیتر اعلام کرده بود.

چرا جوان سعودی اقدام به تیراندازی در پایگاه نظامی آمریکا کرد؟به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، گروه آمریکایی نظارت بر جنبش‌های افراطی موسوم به «سایت SITE» اعلام کرد تبعه سعودی که روز جمعه در پایگاه هوایی نیروی دریایی آمریکا در فلوریدا سه نفر را کشت، پیش از حمله خود پیام‌هایی خصمانه علیه آمریکا منتشر کرده بود.

این فرد که «محمد الشمرانی» معرفی شده است‏، در حساب کاربری خود در توئیتر نوشته بود: «من مخالف شر هستم و آمریکا در مجموع به کشور شر تبدیل شده است، من با شما مخالف نیستم به این علت که آمریکایی هستید، من از شما به علت آزادی‌هایتان متنفرم، من از شما متنفرم به این علت که هر روز شما از جنایات نه تنها علیه مسلمانان بلکه بر ضد بشریت‏، حمایت می‌کنید، آن‌ها را تأمین مالی می‌کنید و مرتکب این جنایات می‌شوید».

بیشتر بخوانید: حمایت تمام قد ترامپ از عربستان پس از قتل سه نظامی آمریکایی به دست شهروند سعودی!

عصر روز گذشته (جمعه) یک جوان سعودی تحت آموزش نظامی به نام محمد سعید الشمرانی در فلوریدا در یک پایگاه هوایی متعلق به نیروی دریایی آمریکا اقدام به تیراندازی و قتل ۳ آمریکایی کرد. نیرو‌های امنیتی با شلیک گلوله این دانشجوی نظامی سعودی را از پای درآوردند.

فرماندار فلوریدا گفت: «این فرد برای آموزش به خاک آمریکا آمده و سپس دست به این اقدام زده است. کارشناسان باید انگیزه این اقدام را دریابند. دفتر تحقیقات فدرال با همکاری وزارت دفاع در این باره تحقیق خواهند کرد.»

این جوان سعودی در این پایگاه درحال آموزش مسائل نظامی بوده است. مقامات آمریکایی اعلام کردند در حال تحقیق درباره تروریستی بودن یا نبودن این حادثه هستند.

خبرگزاری رسمی عربستان سعودی نیز در این باره گزارش داد ملک سلمان بن عبدالعزیز، پادشاه این کشور به سازمان امنیت عربستان دستور داد تا با سازمان‌های امنیتی آمریکا در راستای رسیدن به تمام اطلاعاتی که به مشخص شدن ابهامات تیراندازی جوان سعودی در پایگاه نظامی فلوریدای آمریکا کمک می‌کند، همکاری کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۸
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
هاشمی
۰۰:۳۱ ۱۷ آذر ۱۳۹۸
جدای از هر انگیزه ای که داشته ولی دمش گرم .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۰ ۱۶ آذر ۱۳۹۸
قبلا در توئیتر اعلام کرده بود و جلوش را نگرفتند!!!
Iran (Islamic Republic of)
شوذب
۲۰:۳۱ ۱۶ آذر ۱۳۹۸
اولااین جوان سعودی نیست هرکسکه درعربستان زندگی میکند که سعودی نیست این جوان عربستایست واکنون فهمیده که تمام مشکلات مسلمانان زیر سرامریکاست وازاینکه کشورش کاوه شیرده امریکاه شده عصبانی شده واین اقدام شجاعانه راانجام داده ان شالله بزودی همه مردم عربستان این حقیقت رامیفهمند
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
ghg
۱۸:۱۶ ۱۶ آذر ۱۳۹۸
این جوان طبق دلایلی که گفته شهید حساب میشه از نظر من
Iran (Islamic Republic of)
چاووش چگینی
۱۷:۴۸ ۱۶ آذر ۱۳۹۸
اولا که کشتن بیگناهان تحت هر اسم ورسمی مذبوح است بهترین شیوه اعتراض دسته جمعی ملل دنیا با راهپیمایی سکوت خوب ومثمرثمراست والا تیراندازی بمب گزاری وووو غیره همان روش استکبار وزورگویان است انشاله جهانی بدون سلاح ودستبند بوجودآید درپناه اسلام جهانی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۱ ۱۶ آذر ۱۳۹۸
مذبوح یعنی چی؟ ذبح شده؟
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۲۲:۱۱ ۱۶ آذر ۱۳۹۸
مذبوح است يعني چه؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۸ ۱۸ آذر ۱۳۹۸
مذموم ( زشت و ناپسند بودن امری ) درسته نه مذبوح !!وقتی غلط نوشتاری در نوشته شما باشد دیگران به نظرتان توجه نمی کنند پس بیشتر مطالعه کنید!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۶ ۱۶ آذر ۱۳۹۸
بالا خره افراد با غیرتی توی عربستان پیدا شد که نسبت به جنایات امریکا واکنش نشون بده
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۱۵:۰۱ ۱۶ آذر ۱۳۹۸
این حرکت یعنی ملت امارات و عربستان و آحاد مردم عربستان و امارات " گاوشیرده " نیستند بلکه این مدال و لقب فقط مختص به حکام این کشورهاست.......
Iran (Islamic Republic of)
امید
۱۲:۰۷ ۱۶ آذر ۱۳۹۸
وقتی یک کشور حامی تروریست مانند آمریکا :افرادی با گرایش های افراطی رو دور خودش جمع میکنه و آموزش میده این اتفاقات طبیعی هست.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۵ ۱۶ آذر ۱۳۹۸
ایدئولوژی آمریکایی بر اساس شیطان پرستی و مکتب کابالا ساخته شده و همین طور طرز تفکرهای کفر آمیز و فاسد شرقی - کمونیستی هم بر اساس بی اعتقادی مطلق به خدا و دین است که امروزه دوباره شکارچی افکار جوانان مسلمان شده و نقطه مقابل ایدئولوژی های دینی خصوصا اسلام هستند و کاملا طبیعی است که نتوانند یکدیگر را تحمل کنند و دلیل بسیاری فجایع هستند!
Iran (Islamic Republic of)
کربلایی محمد
۱۰:۳۶ ۱۶ آذر ۱۳۹۸
این مرد سعودی بنظر من غیرتش بیشتر از آن بن سلمان.کثافت است
یکی از دلایل این.کار مرد سعودی بنظرم تغییر کشورش به دست آمریکایی ها بوده همان گاو شیر ده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۸ ۱۶ آذر ۱۳۹۸
خوب کرد....
United States of America
ناشناس
۱۵:۱۵ ۱۶ آذر ۱۳۹۸
خوب کرد?
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۸ ۱۶ آذر ۱۳۹۸
تیراندازی کمترین کار علیه آمریکایی ها بوده
Germany
ناشناس
۰۹:۲۵ ۱۶ آذر ۱۳۹۸
حقشون بوده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۵ ۱۶ آذر ۱۳۹۸
ایوالله دمش گرم...............هستند داخل همون عربستان کسانی که آدم باشن و آزاده
آخرین اخبار