آغاز کلاس‌های آموزشی ازدواج در همدان

کارشناس جمعیت و باروری سالم معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: کلاس‌های آموزش تکمیلی زوجین از امروز در تمامی مراکز مشاوره ازدواج آغاز شده است.

آغازکلاس‌های آموزشی ازدواج در همدانبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، مریم بگلری، کارشناس جمعیت و باروری سالم معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: با توجه به تاکید رهبر فرزانه انقلاب در بند چهارم سیاست‌های کلی جمعیت، به برنامه ریزی و حل معضلات اجتماعی از جمله طلاق و بند دهم آن مبنی بر تحکیم بنیان خانواده و افزایش رضایتمندی از زندگی زناشویی، سند همکاری بین دستگاهی از سوی کارگروه ملی ترویج ازدواج و کنترل و کاهش طلاق در شورای عالی انقلاب فرهنگی تدوین شد.

او افزود: بر اساس این سند، با محوریت دانشگاه علوم پزشکی و همکاری دفتر امور اجتماعی استانداری، معاونت فرهنگی سیاسی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری، معاونت امور فرهنگی و پیشگیری سازمان بهزیستی، معاونت پیشگیری و اجتماعی دادگستری و معاونت پژوهشی سازمان تبلیغات اسلامی استان، کلاس‌های آموزش تکمیلی زوجین به مدت ۶ ساعت در تمامی مراکز مشاوره ازدواج برگزار می‌شود.

کارشناس جمعیت و باروری سالم معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان اضافه کرد: در این کلاس‌های موضوعات آموزشی بر اساس شیوه نامه شورای انقلاب فرهنگی در زمینه بهداشت و سلامت، روان شناسی، اخلاق و احکام و حقوق زوجین تدریس می‌شود.

بگلری ادامه داد: مدرسان این دوره‌های آموزشی مورد تایید دفتر نمایندگی، ولی فقیه در دانشگاه قرار گرفته و این افراد دوره‌های آموزشی لازم را گذرانده اند و دارای مدارک کارشناس ارشد یا دکترای روانشناسی، حقوق و سطوح ۲، سه و چهار حوزوی هستند.

کارشناس جمعیت و باروری سالم معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: کلاس‌های تکمیلی ازدواج در شهرستان‌های تابعه بر اساس آمار زوجین و فرهنگ و اقلیم هر شهرستان در روز‌های زوج یا فرد در نوبت صبح یا بعد از ظهر برگزار می‌شود.

بگلری افزود: حضور تمامی زوجین در کلاس‌های چهارگانه به منظور دریافت گواهی برای ارائه به دفاتر ثبت ازدواج الزامی است.

او بیان کرد: زوجین تنها در صورت ارائه این گواهی می‌توانند عقدنامه و سند ازدواج شان را از دفاتر ثبت ازدواج دریافت کنند.

کارشناس جمعیت و باروری سالم معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: همه زوج‌ها در هر سنی باید در دوره‌های آموزشی شرکت کنند چرا که حضور در این دوره‌ها موجب افزایش رضایتمندی از زندگی زناشویی و کاهش آمار طلاق می‌شود.

انتهای پیام/ب

برچسب ها: ازدواج و طلاق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.