بیش از ۲۰ هکتار از سطح زیر کشت انگور در استان اصفهان، مربوط به کشت دیمی است

کارشناس محصولات نیمه گرمسیری و اراضی شیبدار معاونت باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان گفت: بیش از ۲۰ هکتار از سطح زیر کشت انگور در استان، مربوط به کشت دیمی است و از منابع آبی مورد نیاز آن از طریق بارندگی و باران تامین می شود.

 به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،مصطفی طیاری کارشناس محصولات نیمه گرمسیری و اراضی شیبدار معاونت باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان با بیان اینکه سطح باغات کاشت انگور در استان پنج هزار و ۸۶۶ هکتار است، اظهار کرد: ۱۷۱ هکتار از سطح کل باغات انگور استان اصفهان در مرحله پیش از باردهی قرار دارد و درختان موجود در این بخش از باغات هنوز به صورت نهال بوده و میوه‌ای از آن‌ها برداشت نمی‌شود.

او افزود: بیش از ۲۰ هکتار از سطح زیر کشت انگور در استان، مربوط به کشت دیمی است و از منابع آبی مورد نیاز آن از طریق بارندگی و باران تامین می‌شود.

کارشناس محصولات نیمه گرمسیری و اراضی شیبدار معاونت باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان خاطر نشان کرد: ارقام عسگری، مهره، سیاه، شاهانی، ریش بابا، خلیلی و یاقوتی از انواع مدل‌های انگوری است که از باغات استان اصفهان برداشت شده و در میان ارقام مذکور، مدل عسگری از لحاظ سطح کشت و میزان برداشت حائز رتبه نخست است.

طیاری اضافه کرد: علت اصلی کاهش میزان برداشت این محصول در سال‌های گذشته، خشکسالی و کمبود منابع آبی مورد نیاز برای کاشت انگور بوده و بهبود وضعیت بارش و تامین به موقع منابع آبی در سال جدید موجب افزایش میزان برداشت این محصول از باغات انگور استان اصفهان شده است.

او ادامه داد: بخش عمده تولیدات انگور استان برای تازه خوری به بازار عرضه می‌شود و بخش دیگری از حجم برداشت شده برای تهیه انواع کشمش، شیره و سرکه انگور استفاده می‌شود.

کارشناس محصولات نیمه گرمسیری و اراضی شیبدار معاونت باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان با بیان اینکه انگور در همه شهرستان‌های استان اصفهان کاشته می‌شود، گفت: عمده باغات انگور این استان به ترتیب در شهرستان‌های تیران و کرون، مبارکه، شهرضا، خوانسار، کاشان، برخوار، لنجان، اردستان، بویین، دهاقان و گلپایگان قرار دارد.

طیاری تصریح کرد: مشکل خاصی در سه مرحله کاشت، داشت و برداشت انگور از باغات استان وجود نداشته و قیمت خرید این محصول از کشاورزان نیز مناسب بوده و سرما زدگی در کمترین میزان، اتفاق افتاده است.

او یادآور شد: بارندگی در ماه‌های پایانی سال گذشته نیز موجب سیر شدن قنوات و چاه‌های مورد استفاده باغات کاشت انگور شد، ضمن اینکه کاشت این محصول به صورت گلخانه‌ای در اصفهان صورت نمی‌گیرد.

انتهای پیام/م

 

منبع:ایمنا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار