کد خبر: ۷۱۶۳۳۷۶
تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۵
۱۶ آذر ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۵
کد خبر : ۷۱۶۳۳۷۶

مدیر عامل سازمان آتش نشانی، از معاون فضای مجازی صدا و سیما خواست در حوزه اطلاع‌رسانی به مردم در حوزه ایمنی بیشتر همکاری کنند.

ارتقای سطح آگاهی مردم درحوزه ایمنی خواسته آتش نشانی از صداوسیمابه گزارش حوزه رادیو تلویزیون گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، محمد شریف‎خانی معاون فضای مجازی در نشست با مهدی داوری مدیر عامل سازمان آتش نشانی تهران بزرگ، از بستر‌ها و فضا‌های مناسب این معاونت برای بهره‎برداری در حوزه اطلاع‌رسانی، افزایش سواد رسانه‌ای مردم در حوزه ایمنی خبر داد.

معاون فضای مجازی در این دیدار ضمن تاکید بر حساسیت ویژه این سازمان، اظهار کرد: از آنجا که دغدغه شما محافظت از جان‎ شریف مردم و امنیت آن‎هاست، از این رو توجه و حساسیت نسبت به آن از اهمیت بالایی برخوردار است.

وی ادامه داد: به علت تاثیرگذاری محتوا در فضای مجازی، مخاطبان به سرعت در این حوزه رشد کرده‎اند. اگر این اراده در سازمان آتش‌نشانی وجود دارد که آن را به عنوان یک سرفصل جدیدی در فعالیت‌های خود ببیند، باید به صورت دراز مدت به آن فکر کند. در این حوزه تولیدات باید به گونه‎ای باشد که مصرف آن در فضای مجازی راحت‌تر باشد. به طور مثال ساخت کلیپ‎های کوتاه در کانال‎هایی که مخاطب مشخص دارد.

مهدی داوری مدیر عامل آتش نشانی در این نشست اظهار کرد: موضوع اصلی و دغدغه سازمان آتش نشانی، ایمنی در شهر تهران است که هنوز جایگاه مناسب خود را در بین مردم پیدا نکرده است. مردم هنوز حوزه‌های مختلف این سازمان را نمی‌شناسند و مسئله اصلی ما این است که بتوانیم از بستر‌ها و فضا‌هایی که بشود از طریق آن‌ها سطح آگاهی مردم را افزایش داد، استفاده کنیم.

وی افزود: هر چند که از نظر محتوای فنی، اطلاعات زیادی داریم، اما اینکه به چه شکل برای مردم جذابیت داشته باشد و در چه قالبی برای مخاطب توزیع شود، نیاز به تخصص شما دارد. هر چند که تلاش‎‏هایی در این زمینه انجام شده مثل ویژه نامه حامی‌شهر که هدف آن فقط اطلاع‎رسانی به مردم است، اما کافی نیست. ما تلاش می‌کنیم مردم را آگاه کنیم که مطالباتشان را بشناسند و مطالبه‎گر شوند.

مدیر عامل آتش نشانی گفت: تا زمانی که حوزه عملیاتی ما بیشتر در آتش نشانی دیده می‌شود، نشان می‌‎دهد یک جای کار ایراد دارد یعنی مردم فقط حوزه عملیات را می‌شناسند و بخش‎های دیگر سازمان آتش نشانی برای مردم ناشناخته مانده است.

وی ادامه داد: زمانی که حادثه تلخی اتفاق می‎افتد، هر چقدر هم ما به عملکرد خود افتخار کنیم، ولی ماجرا رخ داده است. اما آتش‎نشانی می‎تواند از حوادث تلخ جلوگیری کند. این موضوع مستلزم آن است که سازمان در زمینه ارتقای آگاهی مردم و اهمیت دادن به آن‎ها بیشتر کار کند و از نیرو‌های متخصص این حوزه مثل سازمان صداوسیما کمک بگیرد.

داوری ضمن تاکید بر ضرورت افزایش سطح ایمنی در ساخت و ساز‌ها افزود: زمانی که مردم مکانی را برای زندگی انتخاب می‌کنند به شرایط فرهنگی منطقه، نمای ساختمان، مدیریت ساختمان توجه می‌کنند، اما به موضوع ایمنی توجه چندانی ندارند. در صورتی که یکی از عوامل لازم و ضروری است. ما وظیفه داریم از هر ظرفیتی برای آگاه ‎سازی مردم استفاده کنیم و در زمینه تولید محتوای فنی که هم مردم پسند و جذاب باشد و هم با سرعت بیشتری به مخاطب برسد، به کمک شما نیاز داریم.

مدیر عامل آتش نشانی گفت: نمونه‌های نمایشی در حوزه آتش نشانی تولید شده است، به طور مثال شخصیت بابا برقی را به عنوان یک نمونه نزدیک به خودمان مشاهده کردیم و مخاطب زیادی هم داشت. ما قبول داریم می‌توان یک شخصیتی را هم خلق کرد که درباره موضوعات مرتبط با آتش نشانی صحبت کند؛ به نظرم لازم است کار گروه مشخصی مخاطب شناسی داشته باشد و هدف‌گذاری‌ها را طراحی کند.

مهدی داوری به همراه برخی از مدیران این سازمان با حضور در معاونت فضای مجازی رسانه ملی خواستار همکاری فیمابین این معاونت با سازمان آتش نشانی در زمینه‌های ایمنی و ارتقا سطح آگاهی مردمی شد.

انتهای پیام/ 

 

پیام رسان های باشگاه خبرنگاران - پایین شرح خبر
پیام رسان های باشگاه خبرنگاران - پایین شرح خبر
پیام رسان های باشگاه خبرنگاران - پایین شرح خبر
پیام رسان های باشگاه خبرنگاران - پایین شرح خبر
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پیام رسان های باشگاه خبرنگاران - پایین شرح خبر
اپلیکیشن باشگاه خبرنگاران- صفحه خبر