حضور هنرمند کرمانشاهی به عنوان نماینده ایران در تورنمنت جهانی چوب در کشور چین

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمانشاه، از حضور «علیرضا باوندپور» هنرمند کرمانشاهی به عنوان نماینده ایران در تورنمنت جهانی چوب در کشور چین خبر داد.

به گزارش    گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه،امید قادری مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمانشاه گفت : باوندپور هنرمند برجسته صنایع چوب کرمانشاه و از صنعتگران میراث فرهنگی استان، همچون سال‌های گذشته به عنوان تنها نماینده کشورمان در گردهمایی سالانه چوب شرکت کرده است.

او گفت : این گردهمایی امسال با عنوان فرهنگ بین المللی چوب (Iwcs) و بنیاد جهانی چوب (WWDF) در استان ژجیانگ چین با تاکید بر مبادله فرهنگی در حال برگزاری است.

قادری افزود: این گردهمایی با حضور ۲۰ هنرمند از ۲۰ کشور جهان برگزار می‌شود که تمام هزینه‌ها بر عهده کشور چین بوده و هنرمندان به صورت زنده و در بخش‌های انفرادی و گروهی آثار هنری تولید می‌کنند.

مدیرکل میراث فرهنگی استان کرمانشاه افزود: هنرمند کرمانشاهی توانسته درخت تاریخی طاقبستان را از هشتم آذر سال جاری شروع و حدود یک هفته به اتمام برساند.

قادری افزود: مرحله اول این تورنمنت در شهر «ونژو» برگزار شد که درخت طاقبستان ساخته شده و در معرض دید هنرمندان و متولیان بنیاد جهانی چوب قرار گرفت و مرحله دوم نیز در شهر «ژیجیانگ» چین شروع شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمانشاه گفت: تعداد ۲۰ هنرمند از ۲۰ کشور دنیا نیز به صورت مشترک بر روی یک درخت کار می‌کنند که باوندپور به عنوان نماینده ایران، چهره نمادین حضرت مولانا را ساخته است.

 

 

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار