گرامیداشت روز داوطلبین سلامت

به مناسبت چهاردهم آذرماه روز جهانی داوطلب همایش داوطلبان سلامت برگزار شد.

جعفر جندقی معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی استان سمنان در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، گفت: شعار امسال روز داوطلبین سلامت، هرخانه یک پایگاه سلامت و سلامت برای همه توسط همه، نامگذاری شده است.

او افزود: طرح پایلوت هر خانه یک پایگاه سلامت در استان سمنان همگام با دو استان قزوین و کاشان آغاز شده است و در حال حاضر در سطح استان ۱۷۰۰ نفر داوطلبین سلامت فعال هستند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی استان سمنان بیان کرد: در شهرستان سمنان با محدوده پوشش سه مرکز جامع سلامت و ۱۵ هزار خانوار در نظر داریم که تا سال آینده پانزده هزار سفیر سلامت داشته باشیم. داوطلبین سلامت رابط بین مراقبین سلامت و سفیر سلامت هستند.

جعفر جندقی ادامه داد: سفیر سلامت در هر خانواده باید حداقل دارای هشت کلاس سواد، بالای هجده سال سن و فردی دارای نفوذ در خانواده باشد. سفیران سلامت آموزش‌های لازم در حوزه سلامت و رفتار بهداشتی در خانواده را کسب می‌نمایند و تمامی وقایع مربوط به سلامت را به پایگاه‌های بهداشت منتقل می‌نمایند.

او عنوان کرد: برنامه اصلی ما جذب سفیران سلامت است. در حال حاضر بیست و یک بسته آموزشی در زمینه پیشگیری، درمان اولیه و توانبخشی آماده شده است که بین سفیران سلامت توزیع می‌گردد.

انتهای پیام / م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.