طی ۸ ماه گذشته؛

بیش از ۷۸ هزار سرکشی از آثار تاریخی فارس/دستگیری ۹۳ نفر حفار غیرمجاز

فرمانده یگان حفاظت میراث فرهنگی فارس گفت: ۷۸ هزار و ۷۲۶ مورد سرکشی از اماکن تاریخی توسط نیروی‌های یگان حفاظت و با همکاری میراث بانان افتخاری انجام شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، فرمانده یگان حفاظت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی فارس اقدامات شاخص این حوزه طی ۸ ماه گذشته را تشریح کرد. 

سرهنگ محمدرضا بهمنی نژاد گفت: در عملیات‌های شبانه روزی صورت گرفته در ۸ ماهه گذشته، ۷۸ هزار و ۷۲۶ مورد سرکشی از اماکن تاریخی توسط نیروی‌های یگان حفاظت و با همکاری میراث بانان افتخاری انجام شد که منجر به دستگیری ۹۳ نفر حفار غیرمجاز و کشف و ضبط تعداد یک هزار و ۲۴۷ قطعه انواع اشیاء تاریخی و ۱۵ دستگاه انواع فلزیاب شد.

فرمانده یگان حفاظت اضافه کرد: تشکیل ۱۳۹ فقره پرونده قضایی علیه مجرمین و متخلفین حوزه میراث فرهنگی، ۸۰ مورد رفع تصرف و ۴۳ مورد جلوگیری از ساخت و ساز غیرمجاز در حریم آثار تاریخی از دیگر فعالیت‌های این حوزه در این مدت بوده است.

این مقام مسئول تصریح کرد: عموم هم استانی‌ها باید در حفاظت از اماکن و آثار تاریخی ـ فرهنگی استان جدیت و حساسیت داشته باشند و اخبار و اطلاعات مربوطه را از طریق تلفن‌های ۳۷۳۰۰۵۵۳ و ۳۷۳۰۰۵۵۱ و تلفن گویای ۱۸۰۱ و ۰۹۶۶۲ در اختیار یگان حفاظت میراث فرهنگی فارس قرار دهند.
انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار