ریابکوف: روسیه پروژه مدرنیزه کردن تاسیسات فردو را تکمیل خواهد کرد

معاون وزیر خارجه روسیه از تکمیل پروژه مدرنیزه کردن تاسیسات هسته‌ای فردو خبر داد.

ریابکوف: روسیه پروژه مدرنیزه کردن تاسیسات فردو را تکمیل خواهد کردبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، «سرگئی ریابکوف» معاون وزیر خارجه روسیه اعلام کرد مسکو پروژه مدرنیزه کردن تاسیسات هسته‌ای فردو در ایران را تکمیل خواهد کرد. 

معاون وزیر خارجه روسیه تاکید کرد: «موضوع فردو در نشست برجام از سوی نمایندگان ایران و چین مطرح شد. ما در حضور نمایندگان شرکت روس اتم  توضیحاتی را ارائه و اعلام کردیم که تزریق گاز به آبشارهاری سانتریفیوژها مانع انجام پروژه اصلی می‌شود. روسیه به زمان نیاز دارد تا شرایط جدید را ارزیابی و احتمالا راه‌های تکنولوژیکی دیگری پیدا کند. این تعویق در انجام پروژه اجتناب ناپذیر است...»

پیش از این شرکت روس اتم روسیه در بیانیه‌ای با اعلام اینکه با آغاز غنی‌سازی اورانیوم در مرکز فردو امکان تولید ایزوتوپ‌های پایدار وجود ندارد، گزارش داده بود پروژه تبدیل کاربری این مرکز به حالت تعلیق درآمده است.

ایران از ماه مه (اردیبهشت) در واکنش به بدعهدی‌های غربی‌ها در عمل به تعهدات خود ذیل برجام، یک رشته اقدامات را به منظور کاهش سطح تعهدات خود در فعالیت‌های هسته‌ای از جمله حجم ذخایر و سطح غنی‌سازی اتخاذ کرده است. ایران تاکید دارد با توجه به خروج آمریکا از برجام درسال ۲۰۱۸ و متعاقب آن بازگشت تحریم‌های یکجانبه که اقتصاد این کشور را در معرض فشار شدید قرار داده است، حق چنین کاری را دارد. تهران اعلام کرده است احتمالا گام دیگری در این چارچوب در اوایل ژانویه و با اعلام افزایش بیشتر سطح غنی‌سازی برداشته خواهد شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار