رئیس سازمان دانش‌آموزی فارس:

۲۱۰ هزار دانش‌آموز فارس از سرویس مدرسه استفاده می‌کنند

رئیس سازمان دانش‌آموزی فارس گفت: حدود ۲۱۰ هزار دانش‌آموز در سراسر فارس از سرویس مدرسه استفاده می‌کنند که ۲۵ درصد دانش آموزان استان را تشکیل می‌دهند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، محسن کلاری در یکصدو سی و پنجمین جلسه شورای آموزش‌وپرورش استان، گفت: حدود ۲۱۰ هزار دانش‌آموز در سراسر فارس از سرویس مدرسه استفاده می‌کنند که ۲۵ درصد دانش آموزان استان را تشکیل می‌دهند و از این تعداد ۱۲۳ هزار نفر در شهر شیراز هستند.

او با اشاره به استفاده ۸۷ هزار نفر از دانش آموزان سایر شهرستان‌های استان از سرویس مدرسه، گفت: در شهرستان مرودشت ۱۳ هزار و دویست دانش‌آموز برای تردد بین خانه و مدرسه از ۹۳۰ سرویس مدرسه استفاده می‌کنند که بیشترین آمار دانش‌آموز سرویسی را بعد از شیراز تشکیل می‌دهد و منطقه اِوَز نیز با ۳۵۰ دانش‌آموز کمترین آمار دانش‌آموز سرویسی را در سطح استان دارد.

کلاری با اشاره به آمار دانش‌آموزانی که از سرویس مدرسه استفاده می‌کنند، گفت: در دوره ابتدایی ۵۸ درصد، در دوره متوسطه اول ۲۳ درصد و در دوره متوسطه دوم نیز حدود ۱۴ درصد دانش آموزان استان از سرویس مدرسه استفاده می‌کنند و این آمار در دوره پیش‌دبستانی حدود ۳ درصد از دانش آموزان استان را تشکیل می‌دهد.

او بابیان اینکه حدود ۳۰ درصد سرویس مدارس توسط بانوان انجام می‌شود، گفت: ۴۶ درصد از رانندگان سرویس مدارس دارای مدرک زیر دیپلم، ۴۲ درصد دیپلم و ۱۴ صدم درصد نیز دانشجو هستند و علاوه بر این ۴۶۵ نفر از رانندگان سرویس مدارس دارای مدرک فوق‌دیپلم، ۶۶۵ نفر کارشناسی و ۴۳ نفر کارشناسی ارشد دارند و یک نفر نیز دانشجوی دکتراست.

رئیس سازمان دانش‌آموزی فارس در ادامه گفت: سرویس مدرسه برای ما یک مدرسه سیار است و راننده نیز مربی این مدرسه است و با این دیدگاه می‌توان گفت تربیت به‌جای از مدرسه تا مدرسه، به از منزل تا منزل منتقل‌شده است.

او در تشریح وضعیت خودرو‌ها نیز، گفت: ۸۰ درصد خودرو‌های فعال در سرویس مدارس استان شخصی و ۲۰ درصد آن‌ها تاکسی هستند که ازاین‌بین ۷۰ درصد خودرو پراید، ۲۷ درصد پژو، یک درصد وَن و ۲ درصد نیز مینی‌بوس است.

کلاری همچنین با اشاره به آمار مسافت طی شده توسط سرویس مدارس برای ارائه خدمات به دانش آموزان در سطح شیراز، گفت: بر اساس آمار استخراجی که در سال جاری و با بهره‌گیری از GPS خودرو‌های سرویس مدارس شیراز به‌دست‌آمده، ۹۱ درصد دانش آموزان زیر ۱۰ کیلومتر و ۹ درصد دانش آموزان نیز بالای ۱۰ کیلومتر مسافت بین خانه تا مدرسه را به بهره‌گیری از سرویس مدرسه طی کرده‌اند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.