سازش یک پرونده قتل در اسلام آبادغرب

رئیس شورای حل اختلاف استان کرمانشاه از سازش یک پرونده قتل در اسلام آبادغرب پس از ۱۰ سال از وقوع آن خبرداد.

به گزارش    گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه،جبار تجری رئیس شورای حل اختلاف استان کرمانشاه گفت : چندماه پیش پرونده‌ای به شعبه صلح و سازش شهرستان اسلام آبادغرب وارد شد که مربوط به ۱۰ سال پیش بود و در آن نزاع بین دو طایفه، قتل یکی از طرفین را رقم زده بود.

او گفت : با تلاش ستاد تالیف قلوب استان، همکاری رئیس دادگستری شهرستان اسلام آبادغرب و کارکنان شورا‌های حل اختلاف استان، خوشبختانه این پرونده پس از ۱۰ سال به رضایت طرفین و گذشت ختم شد.

 صادق عزیزی رئیس دادگستری شهرستان اسلام آبادغرب گفت: گذشت در اینگونه موارد کاری بسیار سخت است و از عهده هر کسی بر نمی‌آید.

او گفت: اگر چه خداوند در قرآن کریم قصاص را ضروری دانسته، اما در کنار آن گذشت را نیکو می‌داند و به یقین کسانی که در این گونه موارد از خون عزیز خویش می‌گذرند باید قلبی خدایی داشته باشند و رضایت خدا را مقدم بدانند.

رئیس دادگستری اسلام آبادغرب گفت: رئیس قوه قضائیه پس از روی کارآمدن بخشنامه‌ای درخصوص تقویت جایگاه اساسی شورای حل اختلاف بر مبنای اصلاح ذات‌البین ابلاغ کرد که در بند ۶ این بخشنامه تاسیس شعبه ویژه صلح و سازش با ریش سفیدان، معتمدان محلی و متنفذان اجتماعی مورد تاکید قرار گرفته است.

عزیزی افزود: در این راستا شعبه ویژه‌ای در شورای حل اختلاف شهرستان تاسیس شده که با دعوت از بزرگان و ریش‌سفید‌های شهرستان ماموریت‌هایی به این بزرگان محول می‌شود.

این مسئول افزود: یکی از این ماموریت‌های خطیری که در ماه‌های گذشته به این بزرگان محول شد، تلاش در مصالحهر بین خانواده‌های سبزی و جعفری در بخش حسن‌آباد اسلام آبادغرب بود.

او گفت: در این پرونده، خاندان سبزی با تأسی از سیره حضرت رسول با خویشتن‌داری از حق قصاص خود گذشت کردند تا خانواده جعفری نیز داغدار از دست رفتن عزیزشان نباشند و چهار فرزند فرد محکوم به قصاص، یتیم و بی‌سرپرست نشود .

 

 

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار